|
Issue |
Title |
|
Vol 36, No 1 (2017) |
Sustainable Development – an Inspiration for Changing Primary Education |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Ewa Szadzińska |
|
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki |
Świadomość zdrowotna jako realny fenomen w świetle rozważań Johna R. Searla. Obecność pojęcia w pedagogice zdrowia |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Izabella Maria Łukasik |
|
Vol 37, No 4 (2018) |
Szkoła jako wspólnota twórczego myślenia i działania – realność czy utopia? |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Ewa Kochanowska |
|
Vol 37, No 2 (2018) |
Table of Contents |
Details
PDF (Język Polski)
|
Redaktor Naukowy |
|
Vol 36, No 2 (2017) |
Table of Contents |
Details
PDF (Język Polski)
|
Redakcja Redakcja |
|
Vol 35, No 4 (2016) |
Tadeusz Joteyko – a Musician, Conductor and Pedagogue |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Katarzyna Rogozińska |
|
Vol 38, No 3 (2019): Rzeczywistość w aspekcie zdrowia i edukacji, redakcja naukowa: Izabella Łukasik, Urszula Olejnik, Anna Grabowiec |
Teacher humor styles based on Rod Martin's model. Pilot studies |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Urszula Olejnik |
|
Vol 37, No 4 (2018) |
Teacher role in engaging children during arts and technology classes at kindergarten: Outline of the problem |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Tymoteusz Ławecki, Ewa Maria Pasterniak-Kobyłecka |
|
Vol 35, No 4 (2016) |
Teachers of Orphans in the Cracow Charitable Association Society in the years 1817–1912 |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Ewa Barnaś-Baran |
|
Vol 38, No 3 (2019): Rzeczywistość w aspekcie zdrowia i edukacji, redakcja naukowa: Izabella Łukasik, Urszula Olejnik, Anna Grabowiec |
Teachers' professional attitudes and their achievement motivation |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Monika Kopacz |
|
Vol 35, No 3 (2016) |
Teachers’ Lifestyle and its Socio-Demographic Determinants |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Janusz Marian Kirenko |
|
Vol 42, No 3 (2023) |
Teachers’ Resilience in Poland – the Role of Sociodemographic and Professional Factors |
Abstract
PDF
|
Magdalena Anna Boczkowska |
|
Vol 35, No 1 (2016) |
Teenage girls’ anorexia in the light of research – the road to success or the act of slow self-destruction |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Hubert Sommer |
|
Vol 34, No 1 (2015) |
Tekla Małachowska nee Wodzicka as a Protector of the Charity Association in Cracow. A Contribution to the Biography |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Elżbieta Krzewska, Ryszard Skrzyniarz |
|
Vol 36, No 2 (2017) |
Tendencies in education of children with disabilities - chances and risks |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Zofia Palak |
|
Vol 38, No 2 (2019): Diagnoza psychopedagogiczna w resocjalizacji, redakcaj naukowa Anna Wojnarska |
Teorie i narzędzia diagnostyczne w szacowaniu przestępczości powrotnej |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Maciej Witold Bernasiewicz |
|
Vol 37, No 4 (2018) |
Teraźniejszość i zmiana edukacji szkolnej w świetle własnych rozważań i badań |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Maria Kocór |
|
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska |
Test Rozwoju Językowego (TRJ) as a psychometric tool for diagnosing developmental language disorders in Polish speaking children |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Magdalena Smoczyńska |
|
Vol 37, No 3 (2018): Guest Editors: Anna Bieganowska-Skóra |
The “talking walls” technique and timely transformation of educational space of preschool educational institution |
Abstract
PDF
|
Larysa Zdanevych, Kateryna Krutii |
|
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki |
The action taken in the process of social rehabilitation of socially maladjusted girls: their parents’ perspective |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Justyna Maria Siemionow |
|
Vol 38, No 1 (2019): Kreatywność w sztuce i edukacji, redakcja naukowa: Anna Żukowska, Wojciech Bobrowicz |
The aesthetic dimension of nature. Research perspectives |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Marta Żukowska |
|
Vol 36, No 1 (2017) |
The Affective Significance of the School Experiences of Monessori Method Classes Graduates. Research Report |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Beata Bednarczuk |
|
Vol 40, No 2 (2021) |
The "art" of teaching study skills: a teacher or a student as a homo hubris in media space? |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Marta Wrońska |
|
Vol 36, No 1 (2017) |
The Attitudes of Third Grade Elementary School Students Towards Their Physically and Auditorily Disabiled Peers |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Urszula Oszwa, Maria Fedaczyńska |
|
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska |
The attributes of the human person – implications for early childhood education |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Marta Stanisława Buk-Cegiełka |
|
426 - 450 of 617 Items |
<< < 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 > >> |