|
Issue |
Title |
|
Vol 36, No 3 (2023): Problems of education and upbringing in wartime, edited by Nella Nychkalo, Katarzyna Nowosad |
Practical Training as a Necessary Component of Future Professional Preschool Teacher’s Training in Higher Educational Institutions in Ukraine |
Abstract
PDF
|
Olena Hnizdilova, Marija Czepil, Oresta Karpenko |
|
Vol 36, No 4 (2023): Challenges in Personal, Social and Professional Human Development, ed. Anna Tychmanowicz |
School Health Education in the Face of 21st-Century Challenges |
Abstract
PDF
|
Alina Dworak |
|
Vol 36, No 4 (2023): Challenges in Personal, Social and Professional Human Development, ed. Anna Tychmanowicz |
The Value of Memoir Competitions in Pedeutology in the Context of Defining New Research Areas on Teachers and the Teaching Profession |
Abstract
PDF
|
Joanna Małgorzata Łukasik |
|
Vol 36, No 4 (2023): Challenges in Personal, Social and Professional Human Development, ed. Anna Tychmanowicz |
Social Competences of Secondary School Teachers and Their Self-Assessment |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Katarzyna Nowosad |
|
Vol 37, No 2 (2024): Opportunities and Threats of Development throughout the Life Course, ed. Anna Tychmanowicz |
Word in the Teacher’s Hands (Word as a Didactic Tool) |
Abstract
PDF
|
Zdeňka Braumová |
|
Vol 37, No 2 (2024): Opportunities and Threats of Development throughout the Life Course, ed. Anna Tychmanowicz |
Teachers’ Literary Work for Children as a Tool for (Self-)Creation in Professional Development |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Monika Kupiec, Natalia Twardosz |
|
Vol 36, No 2 (2023): Edukacja wobec współczesnych wyzwań, red. Małgorzata Kuśpit, Anna Tychmanowicz |
Social Competences and the Socio-Professional Adaptation of Teachers: An Introduction to the Research |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Natalia Twardosz |
|
Vol 36, No 2 (2023): Edukacja wobec współczesnych wyzwań, red. Małgorzata Kuśpit, Anna Tychmanowicz |
A Teacher Facing Educational Changes: Language Teaching in a Secondary School Using Coursebooks Published by the Operon Publishing House (the Description of the Good Practice) |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Renata Janicka-Szyszko |
|
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska |
Determinants of the Effectiveness of the Education Process in the School Environment |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Danuta Wosik-Kawala |
|
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska |
Disruptive Behavior in Preschool Children: Norm or Pathology? |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Ewa Zawadzka |
|
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska |
Coping with Stress in the Teaching Profession – Research Report |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Stefan Tomasz Kwiatkowski |
|
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera |
School as an (Un)Safe Place: The Student’s Perspective |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Danuta Wosik-Kawala |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Intra-school Vocational Guidance System as a Form of Implementation of Vocational Counseling in Education Process |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Marian Piekarski |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Teacher’s Personality in Psychological Terms |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Ryszarda Ewa Bernacka, Irena Pufal-Struzik, Marcin Gierczyk |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
Development of Personality Competences as an Important Element of Teacher’s Professional Development |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Magdalena Szumiec |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
Preparing Students of Pre-school and Early School Education to Cooperate with Co-teacher in the Inclusive Class |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Zamkowska |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
The Interconnection of the Processes of Teaching and Supporting Development With Elements of Artistic Therapy in the Awareness of Teachers Striving for Further Education |
Abstract
PDF
|
Beata Pituła, Wiesława A. Sacher |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
Professional Competence of Preschool Teachers in the Works of Ukrainian Scholars |
Abstract
PDF
|
Marija Czepil |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
Teachers as Key Professionals in Safeguarding Children and Young Adults Against Contemporary Threats |
Abstract
PDF
|
Agata Rzymełka-Frąckiewicz |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
Composition of Education, Upbringing and Art in the Process of Taming Unfavourable Reality in Pedagogical and Artistic Teacher’s Work |
Abstract
PDF
|
Teresa Wilk |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
Pedagogical Diagnosis of Students Abilities and Talents |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Kamila Magdalena Kosiak |
|
Vol 30, No 3 (2017): Wybrane aspekty funkcjonowania osób dorosłych w rolach zawodowych i społecznych, red. Anna Tychmanowicz |
Courses, Training and Workshops for a Teacher. The Requirement of Modern Times |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Lidia Pawelec |
|
Vol 34, No 3 (2021): Problemy edukacyjne, wychowawcze i rozwojowe w kontekście współczesnych przemian społecznych, red. Anna Tychmanowicz |
General Education Teacher as a Promoter of Aesthetic Culture (1918–1939) |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Alicja Lisiecka |
|
Vol 34, No 3 (2021): Problemy edukacyjne, wychowawcze i rozwojowe w kontekście współczesnych przemian społecznych, red. Anna Tychmanowicz |
Stress and Teachers’ Coping Styles in the COVID-19 Epidemic |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Katarzyna Nowak |
|
Vol 34, No 4 (2021): Wybrane teoretyczne i praktyczne aspekty pedagogiki pracy, red. Katarzyna Nowosad |
The Authority of the Teaching Profession in the Opinion of Teacher Education Students |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Katarzyna Jagielska |
|
Vol 34, No 4 (2021): Wybrane teoretyczne i praktyczne aspekty pedagogiki pracy, red. Katarzyna Nowosad |
Importance of a Teacher’s Personal Patterns in the Professional Development of Adepts |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Joanna M. Łukasik |
|
Vol 35, No 2 (2022): Wybrane zjawiska i procesy pedagogiczne wobec wyzwań społecznych i cywilizacyjnych – doniesienia polskie i ukraińskie, red. Joanna Wierzejska, Grzegorz Sanecki |
Teacher Authority Crisis – Consequences and Challenges for Education Towards Sustainable Development |
Abstract
PDF
|
Alicja Antas-Jaszczuk |
|
Vol 35, No 4 (2022): Człowiek w obliczu zmiany – wybrane konteksty i interpretacje, red. Anna Tychmanowicz |
Education during a Pandemic through the Eyes of Support Teachers and Parents of Autism Spectrum Children |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Jolanta Izabela Wiśniewska, Patrycja Jurkiewicz |
|
Vol 34, No 2 (2021): Człowiek wobec wyzwań rozwojowych, edukacyjnych i cywilizacyjnych oraz sytuacji trudnych, red. Anna Tychmanowicz |
Creative Competence of Young People in the Perspective of Sustainable Development |
Abstract
PDF
|
Joanna M. Łukasik, Katarzyna Jagielska, Anna Mróz, Paulina Koperna |
|
1 - 29 of 29 Items |
|