|
Issue |
Title |
|
Vol 37, No 2 (2024): Opportunities and Threats of Development throughout the Life Course, ed. Anna Tychmanowicz |
Locus of Control and Emotional Responses as Determinants of Young People’s Preferred Coping Strategies in Social Conflict Situations |
Abstract
PDF
|
Danuta Borecka-Biernat |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Lost Areas of Polish Pedagogy. Part 2 |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Waldemar Furmanek |
|
Vol 31, No 4 (2018): Język emocji, red. Barbara Gawda |
Love in the Perspective of Children from Schools Working on the Basis of M. Montessori’s Pedagogy vs. Those Working on the Basis of the Traditional One |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Karolina Zoszak-Łoskot |
|
Vol 32, No 1 (2019): Current Issues of Education in Ukraine, edited by Marija Czepil, Oresta Karpenko |
Lviv region university students’ ethnic identity formation |
Abstract
PDF
|
Marija Czepil, Alla Revt |
|
Vol 30, No 3 (2017): Wybrane aspekty funkcjonowania osób dorosłych w rolach zawodowych i społecznych, red. Anna Tychmanowicz |
Man to the Borderland Values. Preferences Values in a Group of Inhabitants of Szczecin, Poznań and Lublin |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Agata Malecha |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Managers’ Temperament and the Motivation of Achievements |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Irena Pufal-Struzik, Ryszarda Ewa Bernacka |
|
Vol 36, No 1 (2023): Teoria i praktyka edukacyjna. Wybrane aspekty, red. Joanna Wierzejska |
Maria Montessori’s Pedagogical Thought in the Face of the Effects of Black Pedagogy and Competition |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Bogusław Śliwerski |
|
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska |
Math Education and Math Anxiety in High School Students’ Perception |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Urszula Oszwa, Katarzyna Szablowska |
|
Vol 30, No 3 (2017): Wybrane aspekty funkcjonowania osób dorosłych w rolach zawodowych i społecznych, red. Anna Tychmanowicz |
Max Scheler’s Epistemology of Values as the Basis for Pedagogical Thinking |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Sławomir Sobczak |
|
Vol 35, No 2 (2022): Wybrane zjawiska i procesy pedagogiczne wobec wyzwań społecznych i cywilizacyjnych – doniesienia polskie i ukraińskie, red. Joanna Wierzejska, Grzegorz Sanecki |
Media Education in Ukraine |
Abstract
PDF
|
Glib Golovchenko |
|
Vol 29, No 1 (2016) |
Medicalization of Social Work in the Field of Work with Mentally Disturbed Persons |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Barbara Jarkiewicz |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Men in Feminized Professions – Students’ Opinions on Popular Stereotypes and Their Consequences |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Dudak |
|
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska |
Mental Flexibility, Planning Ability and Perception of Locus of Control in Situations of Successes and Failures among Preschool Children |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Sara Filipiak |
|
Vol 33, No 4 (2020): In search for professionalism and effectiveness in social rehabilitation, ed. Agnieszka Lewicka-Zelent |
Mental Well-being and Sense of Meaning in Life and Burnout Syndrome of the Officers of the Prison Service. Preliminary Research |
Abstract
PDF
|
Andrzej Chudnicki |
|
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska |
Metaphors in Milton H. Erickson Psychotherapy |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Błaszczak |
|
Vol 37, No 2 (2024): Opportunities and Threats of Development throughout the Life Course, ed. Anna Tychmanowicz |
Methods for Developing Vocal Competences in Early School-Age Children Outline of Laboratory Tests |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Kinga Jendrysik |
|
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera |
Military Education in the Assessment of Uniformed High School Students and Their Demographic and Social Diversity |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Mirosław Laskowski |
|
Vol 29, No 4 (2016) |
Military Pilots’ Professional Expectations and Their Hope of Success |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Joanna Wierzejska |
|
Vol 33, No 3 (2020): Language of Emotions II, red. Barbara Gawda |
Mindfulness to Expression of Emotions in Art Creation in Art Therapy |
Abstract
PDF
|
Marie Gabriela Lhotová, Karolina Diallo |
|
Vol 30, No 4 (2017): Zagrożenia w sferze działań pomocowych, red. Anna Kanios |
Mindfulness-Based Stress Reduction as a Method Supporting the Process of Coping with Stress and Professional Burnout among Nurses |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Błaszczak |
|
Vol 34, No 4 (2021): Wybrane teoretyczne i praktyczne aspekty pedagogiki pracy, red. Katarzyna Nowosad |
Mobbing at the Contemporary Labour Market – the Case of the Nurses Working in the City of Bydgoszcz |
Abstract
PDF
|
Katarzyna Ludwikowska |
|
Vol 36, No 1 (2023): Teoria i praktyka edukacyjna. Wybrane aspekty, red. Joanna Wierzejska |
Models of Inclusive Education in Selected Educational Institutions in Czechia – Inclusive Education and Organization Culture |
Abstract
PDF
|
Marzanna Farnicka, Verá Kosiková |
|
Vol 36, No 4 (2023): Challenges in Personal, Social and Professional Human Development, ed. Anna Tychmanowicz |
Modern Family Towards Support for People Experiencing Mental Disorders |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Barbara Jarkiewicz, Aleksandra Rostojek |
|
Vol 36, No 3 (2023): Problems of education and upbringing in wartime, edited by Nella Nychkalo, Katarzyna Nowosad |
MODERNIZATION OF TRAINING PEDAGOGICAL SPECIALISTS TO WORK IN AN INCLUSIVE EDUCATION ENVIRONMENT |
Abstract
|
Iryna Malyshevska |
|
Vol 33, No 2 (2020): Poznawcze i emocjonalne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych obszarach aktywności, red. Małgorzata Kuśpit |
Mood Regulation, Coping Strategies and Procrastination in the Early Adulthood |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Agnieszka Pisarska |
|
Vol 33, No 1 (2020): Praca socjalna – różnorodność kontekstów, red. Anna Kanios, Patrycja Zielińska |
Motivation to Help and Personality Traits Students Preparing to Work with Seniors – Polish-German Studies |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Kanios, Anna Bocheńska-Brandt |
|
Vol 29, No 3 (2016) |
Motivation to learn and math anxiety and perception of mathematics |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Urszula Oszwa, Gabriela Chmiel |
|
Vol 32, No 2 (2019): Edukacja na pograniczach – dokonania i perspektywy, red. Ewa Ogrodzka-Mazur, Mariusz Korczyński |
Museum in a Polish School in Latvia – a Place of Remembrance, Meetings and a Tool in Education. Case Study |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Sylwia Antonowicz |
|
Vol 29, No 3 (2016) |
Musical education of young people in Western Galicia in the era of autonomy |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Jolanta Helena Wąsacz-Krztoń, Joanna Posłuszna |
|
Vol 36, No 1 (2023): Teoria i praktyka edukacyjna. Wybrane aspekty, red. Joanna Wierzejska |
Mutual Learning Community: Teachers’ Opinions about Their Learning Possibilities in Schools Implementing International Programmes |
Abstract
PDF
|
Marcin Rojek, Joanna Leek, Małgorzata Kosiorek, Gabriela Dobińska |
|
Vol 34, No 3 (2021): Problemy edukacyjne, wychowawcze i rozwojowe w kontekście współczesnych przemian społecznych, red. Anna Tychmanowicz |
Narrative Identity and Internet Phenomena on the Example of Doomers’ Narrative |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Piotr Klimczyk |
|
Vol 32, No 1 (2019): Current Issues of Education in Ukraine, edited by Marija Czepil, Oresta Karpenko |
Nationality issue in Proletkult activities in Ukraine |
Abstract
PDF
|
Oksana Kravchenko, Uliya Pidvalna |
|
Vol 31, No 2 (2018): Problems of Health Education. History and Modern Times, ed. Anna Wiatrowska |
Natural Methods of Treatment of Children and Adults in the 19th Century in the Light of the Manuscript of Stosław Łaguna (1833–1900) |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Ewa Barnaś-Baran |
|
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera |
Neoliberal Threats to the Teachers Professional Development: The Perspective of Education for Safety |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Marcin Rojek |
|
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera |
New Perspective Questionnaire to Measure Positive and Negative Trauma Effects. Polish Adaptation of the Short Form of the Changes in Outlook Questionnaire |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Sebastian Skalski |
|
246 - 280 of 660 Items |
<< < 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 > >> |