|
Issue |
Title |
|
Vol 28, No 1 (2015) |
Some aspects of the functioning of people with disabilities in parental roles |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Beata Górnicka |
|
Vol 28, No 1 (2015) |
Some aspects of upbringing of child with intellectual disabilities in the moderate degree in the perspective of mothers and teaching staff |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Bożena Sidor-Piekarska |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Some Personality Traits and the Location of Occupational Control in Women Leaders |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Grażyna Ewa Kwiatkowska |
|
Vol 30, No 1 (2017) |
Sound as a Therapeutic and Spiritual Form of Commemoration and Restoration of Memory |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Joanna Posłuszna |
|
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera |
Space and motivation threatening peaceful coexistence |
Abstract
|
Mariola Badowska |
|
Vol 31, No 4 (2018): Język emocji, red. Barbara Gawda |
Speaking Styles about Contentment and Selected Personality Traits of Women |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Kalina Kosacka |
|
Vol 30, No 1 (2017) |
Specificity, Functions and Mechanisms of Meditative States in the Light of Neuropsychological Research on Mindfulness |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Stanisław Radoń |
|
Vol 37, No 2 (2024): Opportunities and Threats of Development throughout the Life Course, ed. Anna Tychmanowicz |
Specyfika profesjonalnej relacji pomocowej z dziećmi |
Abstract
|
Sofia Veiga, Ana Oliveira |
|
Vol 30, No 1 (2017) |
Spiritual Transformation of a Character as an Example of Representing Spirituality in Film. The Psychological Analysis |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Joanna Pluta |
|
Vol 30, No 1 (2017) |
Spirituality as Underrated Aspect of the Psyche. Proposal for a New Approach to Spirituality in the Area of Psychology – the Spiritual Sensitivity Category |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Magdalena Kapała |
|
Vol 30, No 1 (2017) |
Spirituality of Slavs from the Noetic Psychology Perspective |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Andrzej Pankalla, Konrad Kośnik |
|
Vol 29, No 1 (2016) |
Standardization of Social Work in a Critical View: Towards Non-standard Reflexive Professional Action |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Mariusz Granosik |
|
Vol 35, No 2 (2022): Wybrane zjawiska i procesy pedagogiczne wobec wyzwań społecznych i cywilizacyjnych – doniesienia polskie i ukraińskie, red. Joanna Wierzejska, Grzegorz Sanecki |
Standards of Psychological and Pedagogical Training of Teachers in Germany: Content and Discussions |
Abstract
PDF
|
Liudmyla Diachenko |
|
Vol 34, No 3 (2021): Problemy edukacyjne, wychowawcze i rozwojowe w kontekście współczesnych przemian społecznych, red. Anna Tychmanowicz |
Stress and Teachers’ Coping Styles in the COVID-19 Epidemic |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Katarzyna Nowak |
|
Vol 31, No 2 (2018): Problems of Health Education. History and Modern Times, ed. Anna Wiatrowska |
Stress Coping Styles and Self-esteem of Women with Eating Disorders |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Wiatrowska |
|
Vol 29, No 4 (2016) |
Stressors, Difficult Situations and Their Relationship with Emotional and Habitual Overeating and Its Consequences in a Group of Truck Drivers |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Aleksandra Łuczak |
|
Vol 30, No 3 (2017): Wybrane aspekty funkcjonowania osób dorosłych w rolach zawodowych i społecznych, red. Anna Tychmanowicz |
Stressors, Difficult Situations and Their Relationship with Emotional and Habitual Overeating and Its Consequences in a Group of Truck Drivers |
Abstract
|
Aleksandra Łuczak |
|
Vol 33, No 1 (2020): Praca socjalna – różnorodność kontekstów, red. Anna Kanios, Patrycja Zielińska |
Strona tytułowa i spis treści |
Details
PDF (Język Polski)
|
Joanna Wierzejska |
|
Vol 31, No 4 (2018): Język emocji, red. Barbara Gawda |
Strona tytułowa i spis treści |
Details
PDF (Język Polski)
|
Sekretarz Redakcji |
|
Vol 31, No 4 (2018): Język emocji, red. Barbara Gawda |
Structure of the Concept of “Hope” and Its Differentiation |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Barbara Gawda |
|
Vol 36, No 2 (2023): Edukacja wobec współczesnych wyzwań, red. Małgorzata Kuśpit, Anna Tychmanowicz |
Student Participation in (Self-)Learning at English Language Lessons: Teacher’s Survey Report |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Sarbiewska |
|
Vol 33, No 3 (2020): Language of Emotions II, red. Barbara Gawda |
Students' Welfare during SARS-CoV-2 Pandemic |
Abstract
PDF
|
Kamil Góra, Katarzyna Bijas, Joanna Nadzieja Dziubek, Adrian Korniluk, Julia Kurtyka, Anna Ledwoń, Justyna Gerłowska |
|
Vol 33, No 2 (2020): Poznawcze i emocjonalne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych obszarach aktywności, red. Małgorzata Kuśpit |
Studying in the Context of Social Media |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Aleksandra Madej-Ciupek, Adam Łojan, Kamila Wrona |
|
Vol 34, No 4 (2021): Wybrane teoretyczne i praktyczne aspekty pedagogiki pracy, red. Katarzyna Nowosad |
Styl samoświadomości a poziom orientacji pozytywnej |
Abstract
|
Mateusz Kałdonek |
|
Vol 33, No 1 (2020): Praca socjalna – różnorodność kontekstów, red. Anna Kanios, Patrycja Zielińska |
Subjectivity and Identity vs Sense of Meaning and Quality of Life of Young People with Disabilities |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Krystyna Barłóg |
|
Vol 30, No 2 (2017) |
Substantive Implications of the Statement “Work is the Value” for Pedagogy of Work |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Waldemar Furmanek |
|
Vol 35, No 4 (2022): Człowiek w obliczu zmiany – wybrane konteksty i interpretacje, red. Anna Tychmanowicz |
Suicidal Behavior among the Elderly People |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Łukasz Świerczewski |
|
Vol 27, No 1 (2014) |
Sylwetki Profesora Mieczysława Łobockiego i Profesora Tadeusza W. Nowackiego |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Barbara Wojciechowska-Charlak, Teresa Zubrzycka-Maciąg, Grzegorz Sanecki |
|
Vol 26, No 1-2 (2013) |
Tadeusz W. Nowacki’s conception of supplementing education and occupational improvement still current in modern requirements of the job market |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Barbara Baraniak |
|
Vol 35, No 3 (2022): Kompetencje osobowe wobec szans i zagrożeń współczesnego świata, red. Anna Tychmanowicz |
Tattooing the Body in Community at Large and in Prison Environment – Marginalisation in the Socio-Cultural Context |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Mariusz Snopek |
|
Vol 35, No 2 (2022): Wybrane zjawiska i procesy pedagogiczne wobec wyzwań społecznych i cywilizacyjnych – doniesienia polskie i ukraińskie, red. Joanna Wierzejska, Grzegorz Sanecki |
Teacher Authority Crisis – Consequences and Challenges for Education Towards Sustainable Development |
Abstract
PDF
|
Alicja Antas-Jaszczuk |
|
Vol 35, No 2 (2022): Wybrane zjawiska i procesy pedagogiczne wobec wyzwań społecznych i cywilizacyjnych – doniesienia polskie i ukraińskie, red. Joanna Wierzejska, Grzegorz Sanecki |
Teacher Candidates’ Opinions on Educational (Un)usual Routine in the Time of the COVID-19 Pandemic: Report from the Research |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Agata Popławska |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Teacher Training in the Kielce Region in 1989–2005 |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Lidia Pawelec |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Teacher’s Personality in Psychological Terms |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Ryszarda Ewa Bernacka, Irena Pufal-Struzik, Marcin Gierczyk |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
Teachers as Key Professionals in Safeguarding Children and Young Adults Against Contemporary Threats |
Abstract
PDF
|
Agata Rzymełka-Frąckiewicz |
|
456 - 490 of 660 Items |
<< < 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 > >> |