|
Issue |
Title |
|
Vol 41, No 1 (2022) |
Developing Transferable Competences of Students - the Self-determination Theory and Challenges of Future Education |
Abstract
PDF
|
Tomasz Knopik, Urszula Oszwa |
|
Vol 41, No 1 (2022) |
Educational Experiences of Deafblind Students in Everyday School Life: Research Report |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Tomasz Kasprzak |
|
Vol 41, No 1 (2022) |
Observation Worksheet for the Development of Self-regulation of 2- to 3-year-old Children (AOS) |
Abstract
PDF
|
Alicja Barbara Potorska |
|
Vol 40, No 4 (2021) |
Distancing From the Past – Longing for the “Heartland”: Reflections on the East German Teachers’ Subjective Perception of the Wende |
Abstract
PDF
|
Dobrochna Anna Hildebrandt-Wypych |
|
Vol 40, No 4 (2021) |
Child Learning with a Peer During the Implementation of Development Tasks |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Jolanta Andrzejewska, Sabina Guz |
|
Vol 40, No 4 (2021) |
Collaboration of Urban and Rural Mainstream Schools with Special Education Facilities |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Zenon Stanisław Gajdzica, Magdalena Bełza-Gajdzica |
|
Vol 40, No 4 (2021) |
A Career Counselor in a Psychological and Pedagogical Counselling Center - Qualifications and Competencies |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Joanna Olszewska-Gniadek |
|
Vol 40, No 3 (2021) |
The recognition of a period of studies abroad as a determinant for learning mobility of female students of pedagogy |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Mateusz Marciniak |
|
Vol 40, No 3 (2021) |
Education of Children with Borderline Intellectual Functioning - Specificity and Areas of Support |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Justyna Śmietańska |
|
Vol 40, No 3 (2021) |
The Child in the Process of Education – Connotations of Styles of Knowledge Acquisition |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Rafał Ireneusz Wawer |
|
Vol 40, No 3 (2021) |
Disabled Everyday Life in the Context of the Concept of Social Labeling |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Iwona Banach |
|
Vol 40, No 2 (2021) |
Media education teacher |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Ewa Julia Nowicka |
|
Vol 40, No 2 (2021) |
Parents and school in the process of education of foster children – the division of responsibility from the perspective of parents. A research report |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Urszula Bartnikowska, Katarzyna Ćwirynkało |
|
Vol 40, No 1 (2021) |
The history of value system formation in ukrainian science |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Olena Bocharova |
|
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki |
The status of health pedagogy in Germany - in search of inspiration to strengthen the sub-discipline in the system of educational sciences in Poland |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Agnieszka Buczak |
|
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki |
“I dreamed to become a teacher”. About the motives of choosing the profession of an early school education teacher – research report |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Ewa Magdalena Sosnowska-Bielicz |
|
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki |
The functioning in the borderland and the perception of cultural diversity In the declarations of polish and czech students |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Szafrańska |
|
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki |
Constance of teachers’ beliefs concerning the fulfillment of their professional roles in the changing school in light of empirical research |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Agata Popławska |
|
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki |
Diagnoza preferencji i uzdolnień specjalnych dziecka – opinie badanych nauczycieli |
Abstract
PDF
|
Mirosław Kisiel |
|
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki |
Identity and social memory from the perspective of intercultural education – based on research conducted among polish and israeli high school students |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Joanna Sacharczuk |
|
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska |
Analysis of legal acts regarding home education in Poland – historical approach |
Abstract
PDF
|
Maria Racewicz |
|
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska |
Borders and transgressions (in) education |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Halina Monika Wróblewska |
|
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska |
Child literature as anarea of early education in a context of a school set books reading list |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Alicja Ungeheuer-Gołąb |
|
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska |
Thinking – judgment – responsilibity. Hannah Arendt’s foundation of moral education |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Dariusz Stępkowski |
|
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska |
Developing key competences in the light of learning theory – the perspective of the teacher and student |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Barbara Skałbania |
|
76 - 100 of 185 Items |
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >> |