|
Issue |
Title |
|
Vol 42, No 2 (2023) |
An Application of the NEP Scale in Studying Environmental Awareness of Academic Youth |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Agnieszka Kozłowska, Adrianna Brzezińska, Paulina Dąbrowska, Joanna Kuczora, Aleksandra Jarecka, Joanna Kwaśna, Ewelina Łobodziec, Magdalena Kaczmarek |
|
Vol 42, No 3 (2023) |
Education of Students with a Chronic Disease in a Treatment Facility in the Light of Paradigmatic Changes |
Abstract
PDF
|
Iwona Konieczna |
|
Vol 42, No 2 (2023) |
Selected Contemporary Social Threats in the Discourse of Social Pedagogues |
Abstract
PDF
|
Wojciech Jan Maliszewski, Przemysław Frąckowiak |
|
Vol 37, No 2 (2018) |
Ukrainian family as the basic center of parenting (historical and pedagogical aspect) |
Abstract
PDF
|
Marija Czepil |
|
Vol 35, No 1 (2016) |
Is the comm unity study pedagogic? “Pedagogization” of sociology – advantages and disadvantages |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Paweł Prüfer |
|
Vol 35, No 4 (2016) |
The Lviv School of Philosophy in the Development of Educational Sciences (1914–1939). Contributors, Achievements, Continuations |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Kazimierz Szmyd |
|
Vol 36, No 1 (2017) |
The Affective Significance of the School Experiences of Monessori Method Classes Graduates. Research Report |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Beata Bednarczuk |
|
Vol 37, No 1 (2018) |
Pedagogy of Transgression in Preschool Education |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Stanisława Włoch |
|
Vol 37, No 1 (2018) |
(Un)Conscious Decision – that is about the Motives for Choosing a Montessori Kindergarten |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Iwona Zwierzchowska |
|
Vol 37, No 1 (2018) |
Valuing Illustrations in Children’s Books by Pedagogical Students. Categories of Selected Illustration Solutions |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Małgorzata Centner-Guz |
|
Vol 37, No 2 (2018) |
Development of preschoolers’ spiritual potential by means of folk pedagogy |
Abstract
PDF
|
Svitlana Ivakh, Violeta Horodyska |
|
Vol 37, No 3 (2018): Guest Editors: Anna Bieganowska-Skóra |
FOMO (Fear Of Missing Out) – diagnostic and educational challenge |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Łukasz Tomczyk |
|
Vol 38, No 4 (2019): Człowiek w wielowymiarowej refleksji pedagogicznej, redakcja naukowa Teresa Parczewska |
Education Through Movement in Research Practice |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Barbara Anna Bilewicz-Kuźnia, Manuela Valentini, Angelica Nocciolino |
|
Vol 32 (2013) |
The health condition of youth as a challenge for educating teachers within the Good Healthy School |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Maria A. Marchwacka |
|
Vol 39, No 2 (2020): Człowiek – wartości – wychowanie, redakcja naukowa: Teresa Zubrzycka-Maciąg, Magdalena Barabas, Joanna Wrótniak |
Educational implications of a witch character – an extraordinary woman in the context of emancipatory pedagogy |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Izabela Symonowicz-Jabłońska |
|
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki |
Świadomość zdrowotna jako realny fenomen w świetle rozważań Johna R. Searla. Obecność pojęcia w pedagogice zdrowia |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Izabella Maria Łukasik |
|
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki |
The status of health pedagogy in Germany - in search of inspiration to strengthen the sub-discipline in the system of educational sciences in Poland |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Agnieszka Buczak |
|
Vol 40, No 1 (2021) |
Love as a criterion for valuating experiences of Montessori class graduates |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Beata Bednarczuk |
|
Vol 40, No 1 (2021) |
The history of value system formation in ukrainian science |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Olena Bocharova |
|
Vol 40, No 3 (2021) |
The Humanistic Perspective of Creativity in the Discourse of Involved Educators - Irena Wojnar and Janusz Korczak |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Halina Monika Wróblewska |
|
Vol 40, No 3 (2021) |
Poznan University Pedagogy at “Secret” University of the Western Lands in Warsaw (1940-1945) |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Konrad Nowak-Kluczyński |
|
Vol 40, No 3 (2021) |
Considerations on Two Research Strategies in Pedagogy. Inductive and Deductive Reasoning on the Example of Adolescent Media Culture Research |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Małgorzata Makiewicz |
|
Vol 39, No 1 (2020): Z dziejów edukacji i wychowania (II połowa XIX wieku i wiek XX), redakcja naukowa Barbara Kalinowska-Witek |
The beginning of care and education practice and shaping the public-legal child care system in Piotrków Trybunalski until 1918 |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Katarzyna Magdalena Szymczyk |
|
1 - 23 of 23 Items |
|