Praktyki pedagogiczne w opinii studentów pedagogiki specjalnej
Streszczenie w języku polskim
W artykule przedstawione zostały wyniki badań przeprowadzonych wśród studentek kierunku pedagogika specjalna na UMCS-ie w Lublinie. Badania dotyczyły realizacji praktyk pedagogicznych obowiązujących na tym kierunku. Ich wyniki zostały zaprezentowane
dyrektorom i nauczycielom (opiekunom praktyk w placówkach) podczas spotkania, na którym omawiano kwestię związane podnoszeniem jakości praktyk przez UMCS. Miało to na celu wypracowanie wspólnych rozwiązań i postulatów, które pomogą w efektywny sposób zmodyfikować dotychczasowe działania w obszarze praktycznego przygotowania do zawodu nauczyciela-pedagoga specjalnego.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17 stycznia 2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. 2012 poz. 131) [pozyskano z: http://www.kn.uw.edu.pl/images/20120117_standardy_ksztalcenia_dla_nauczycieli. pdf].
Śliwerski B., 2012, Standardy kształcenia nauczycieli wyszły z cienia resortowych biurek, opublikowano: http://sliwerski-pedagog.blogspot.com/2012/01/standardy-
ksztacenia-nauczycieli-wyszy.html [dostęp: 28.01.2018].
Zubrzycka R., 2014, Praktyki studenckie na kierunku pedagogika specjalna UMCS w Lublinie w opinii opiekunów praktyk w placówkach kształcenia specjalnego. W: J. Bogucki, A. Bochniarz, A. Grabowiec (red.), Przez praktyki do praktyki: w stronę innowacyjności w kształceniu nauczycieli, cz. 3: Pedagogiczne przygotowanie przyszłych nauczycieli. Lublin, Wydawnictwo UMCS, 157–167.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2017.36.2.185
Data publikacji: 2018-04-09 14:33:17
Data złożenia artykułu: 2016-12-03 15:04:08
Statystyki
Wskaźniki
Prawa autorskie (c) 2018 Agnieszka Maria Pawlak-Kindler
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.