Równi czy różni? Współczesne dylematy edukacji dziecka
Streszczenie w języku polskim
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Adamek I., Bałachowicz J. (2013). Kompetencje kreatywne nauczycieli wczesnej edukacji dziecka. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
Apple M. W. (2013). Can Education Change Society?. Routledge Taylor & Francis Group, New York – London.
Artykuł 28 Konwencji o Prawach Dziecka. W: S. Hart, C. P. Cohen, M. F. Erickson, M. Flekkoy. Prawa dzieci w edukacji. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2006.
Bałachowicz J. (2009). Style działań edukacyjnych nauczycieli klas początkowych. Między uprzedmiotowieniem a podmiotowością. Wyd. WSP TWP, Warszawa.
Bartkowski J. (2012). Najnowsze trendy społeczne a teoria uwarstwienia. W: A. Bobko, B. Marek-Zborowska (red.). Równi ale różni. Studia nad kryzysem i rozwojem społeczeństwa polskiego. Wyd. Uniwersytetu Rzeszowskiego, Rzeszów.
Boni M. (red.) (2011). Młodzi 2011. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Warszawa.
Bourdieu P., Passeron J-C. (2006). Reprodukcja. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Castalls M., Himanen P. (2009). Społeczeństwo informacyjne i państwo dobrobytu. Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa.
Dahlberg G., Moss P., Pence A. (2013). Poza dyskursem jakości w instytucjach wczesnej edukacji i opieki. Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Wrocław.
Domański H. (2005). Struktura społeczna. Warszawa.
Foucault M. (1998). Nadzorować i karać. Wydawnictwo Aletheia, Warszawa.
Hessen S. (1947). Struktura i treść szkoły współczesnej. Nasza Księgarnia, Warszawa.
Klus-Stańska D, Nowicka M. (2005). Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej. WSiP, Warszawa.
Kwieciński Z. (2000). Pedagogika i edukacja wobec wyzwania kryzysu i gwałtownej zmiany społecznej. W: Z. Kwieciński (red.). Alternatywy myślenia o/dla edukacji. IBE, Warszawa.
Kwieciński Z. (2002). Wykluczanie. UMK, Toruń.
Kwieciński Z. (2013). Edukacja – do naprawy. „Akademia” 1 (33).
Lewowicki T. (1977). Indywidualizacja kształcenia. Dydaktyka różnicowa. PWN, Warszawa.
Potulicka E, Rutkowiak J. (2010). Neoliberalne uwikłania edukacji. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
Szymański M. J. (2013). Socjologia edukacji. Zarys problematyki. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
Śliwerski B. (2001). Edukacja pod prąd. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
Touraine A. (2007). Myśleć inaczej. PIW, Warszawa.
Touraine A. (2013). Po kryzysie. Oficyna Naukowa, Warszawa.
Wielecki K. (2010). Wprowadzenie. W: K. Wielecki (red.).
Wybrane problemy demokracji i podmiotowości. Wprowadzenie. Wydawnictwo APS, Warszawa.
Żytko M., Morawska B., Dąbrowski M. (red.) (2012). Uczeń, szkoła, dom. Warszawa
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2015.34.2.13
Data publikacji: 2015-09-25 09:11:49
Data złożenia artykułu: 2015-09-02 12:52:54
Statystyki
Wskaźniki
Prawa autorskie (c) 2015 Józefa Bałachowicz
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.