Kompetencje ortograficzne uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej – uwarunkowania, stan aktualny, ćwiczenia usprawniające
Streszczenie w języku polskim
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Awramiuk E. (2006). Lingwistyczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania po polsku. Trans Humana, Białystok.
Awramiuk E. (2012). Trudności w nauce czytania i pisania z perspektywy lingwistycznej. W: I. Pietras (red.). Trudności w czytaniu i pisaniu – rozważania teoretyczne i praktyczne. Delfin SA, Warszawa.
Brzezińska A. (1987). Gotowość do czytania i pisania i jej rozwój w wieku przedszkolnym. W: A. Brzezińska (red.). Czytanie i pisanie – nowy język dziecka. WSiP, Warszawa.
Cieszyńska-Rożek J. (2013). Metoda Krakowska wobec zaburzeń rozwoju dzieci. Wydawnictwo Stage Systems-Jędrzej Cieszyński, Kraków.
Czelakowska D. (2009). Metodyka edukacji polonistycznej dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Impuls, Kraków.
Czerepaniak-Walczak M. (1995). Między dostosowaniem a zmianą. Elementy emancypacyjnej teorii edukacji. Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
Dobrowolska-Bogusławska H. (1991). Metody nauki czytania w krajach anglojęzycznych. WSiP, Warszawa.
Dyka F. (2004). Nauczanie programowane ortografii w edukacji wczesnoszkolnej. Fosze, Rzeszów.
Dyl B. (2003). Jak przez wiersze ortografia szybko nam do głowy trafia. Impuls, Kraków.
Furmaga L. (2008). Ortofrajda. Teoria nauczania i zabawy. Malowane dyktanda. Egmont Polska, Warszawa.
Gawdzik W. (1990). Ortografia i gramatyka na wesoło. Instytut Wydawniczy Pax, Warszawa.
Hanisz J. (1999). Program wczesnoszkolnej zintegrowanej edukacji XXI wieku (klasy 1–3). WSiP, Warszawa.
Hanisz J. (2009). Wesoła szkoła i przyjaciele. Program edukacji wczesnoszkolnej w klasach 1–3 szkoły podstawowej. WSiP, Warszawa.
Jedut A., Pleskot A. (1991). Nauczanie ortografii w klasach I–III. Poradnik dla nauczyciela. WSiP, Warszawa.
Jurek A. (2008). Kształcenie umiejętności ortograficznych uczniów z dysleksją. Harmonia Universalis, Gdańsk.
Jurek A. (2012). Metody nauki czytania i pisania z perspektywy trudności uczniów. Harmonia Universalis, Gdańsk.
Klus-Stańska D., Nowicka M. (2005). Sensy i bezsensy edukacji wczesnoszkolnej. WSiP, Warszawa.
Pawłowska R. (2009). Czytam i rozumiem…Lingwistyczna teoria nauki czytania. Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP, Kielce.
Pęczkowski R. (2010). Funkcjonowanie klas łączonych w polskim systemie edukacji. Wydawnictwo UR, Rzeszów.
Pietras I. (2012). Rozwój umiejętności pisania – przegląd badań. W: I. Pietras (red.). Trudności w czytaniu i pisaniu – rozważania teoretyczne i praktyczne. Delfin SA, Warszawa.
Polański E., Dereń E., Rychlik A. (2011). Ortografia i interpunkcja w nauczaniu szkolnym i samokształceniu. Wydawnictwo Petrus, Kraków.
Skibska J. (2012). Mnemotechniki jako czynnik optymalizujący nabywanie przez dzieci umiejętności czytania i pisania. Impuls, Kraków.
Skrzetuska E. (2005). Przyswajanie pisma przez uczniów ze słabym widzeniem w klasach 1–3. Wydawnictwo UMCS, Lublin.
Skrzypiec W. (1992). Ćwiczenia gramatyczno-ortograficzne i stylistyczne w klasach 1–3. WSiP, Warszawa.
Żylińska M. (2013). Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi. Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń.
Żytko M. (2006). Pisanie – żywy język dziecka. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
Rozporządzenie MEN z dnia 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (Dziennik Ustaw z dnia 15 stycznia 2009r., Nr 4, poz. 17) załącznik 2.
http:// www.trzecioklasista.edu.pl (dostęp: 02.11.2013).
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2015.34.2.194
Data publikacji: 2015-09-25 09:11:56
Data złożenia artykułu: 2015-09-03 10:57:50
Statystyki
Wskaźniki
Prawa autorskie (c) 2015 Teresa Piątek
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.