|
Issue |
Title |
|
Vol 33, No 2 (2020): Poznawcze i emocjonalne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych obszarach aktywności, red. Małgorzata Kuśpit |
Applying Polish and International Findings of Innovative Programme of Teaching Art in Early School Education (Conclusions Drawn after the First Year of Applying the Programme) |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Joanna Aksman |
|
Vol 33, No 2 (2020): Poznawcze i emocjonalne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych obszarach aktywności, red. Małgorzata Kuśpit |
Psychological Determinants of Instrumental Education in a Music School |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Urszula Bissinger-Ćwierz |
|
Vol 33, No 1 (2020): Praca socjalna – różnorodność kontekstów, red. Anna Kanios, Patrycja Zielińska |
Intercultural Education as an Element of Educating Employees of Social Services |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Agata Świdzińska |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Lost Areas of Polish Pedagogy. Part 2 |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Waldemar Furmanek |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Basic Reasons of Losing Polish Pedagogy. Part 1 |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Waldemar Furmanek |
|
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera |
Education for Youth Safety Behind the Challenges and Threats of the 21st Century |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Aleksandra Skrabacz |
|
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera |
Military Education in the Assessment of Uniformed High School Students and Their Demographic and Social Diversity |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Mirosław Laskowski |
|
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera |
Security Pedagogy – New Sub-discipline |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Mariusz Dembiński |
|
Vol 32, No 2 (2019): Edukacja na pograniczach – dokonania i perspektywy, red. Ewa Ogrodzka-Mazur, Mariusz Korczyński |
Hybrid Identity on the Cultural Borderland – Potential and Personal and Group Problem? |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Jerzy Nikitorowicz |
|
Vol 32, No 2 (2019): Edukacja na pograniczach – dokonania i perspektywy, red. Ewa Ogrodzka-Mazur, Mariusz Korczyński |
Psychological and Pedagogical Help at School as an Opportunity to Counteract the Phenomenon of Social Exclusion |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Teresa Lewandowska-Kidoń |
|
Vol 32, No 2 (2019): Edukacja na pograniczach – dokonania i perspektywy, red. Ewa Ogrodzka-Mazur, Mariusz Korczyński |
An Affective Dimension of Competence for Intercultural Communication of Students from the Polish-Belarusian Borderland |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Agata Świdzińska, Wojciech Maliszewski |
|
Vol 32, No 2 (2019): Edukacja na pograniczach – dokonania i perspektywy, red. Ewa Ogrodzka-Mazur, Mariusz Korczyński |
Early Childhood Education Teacher’s Competences and Introducing the Child into a Multicultural World |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Krystyna Kusiak, Ilona Nowakowska-Buryła |
|
Vol 32, No 2 (2019): Edukacja na pograniczach – dokonania i perspektywy, red. Ewa Ogrodzka-Mazur, Mariusz Korczyński |
Linguistic and Cultural Integration of Students from Belarus, Russia and Ukraine Undertaking Studies at Polish Universities |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Łukasz Matusiak |
|
Vol 32, No 2 (2019): Edukacja na pograniczach – dokonania i perspektywy, red. Ewa Ogrodzka-Mazur, Mariusz Korczyński |
Schools Run by Local Associations in the Perspective of the Local Education Policy |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Eugenia Karcz-Taranowicz |
|
Vol 32, No 1 (2019): Current Issues of Education in Ukraine, edited by Marija Czepil, Oresta Karpenko |
The secondary education reform in Ukraine: Moving to the EU standards |
Abstract
PDF
|
Olena Lokshyna |
|
Vol 32, No 1 (2019): Current Issues of Education in Ukraine, edited by Marija Czepil, Oresta Karpenko |
Fundamentals of shaping the competitiveness of the future economist as an expert in the employment sphere |
Abstract
PDF
|
Iryna Galushchak |
|
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska |
Once Upon a Time… On the Role of Fairy Tales in Nurture and Education |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Tychmanowicz |
|
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska |
Determinants of the Effectiveness of the Education Process in the School Environment |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Danuta Wosik-Kawala |
|
Vol 31, No 2 (2018): Problems of Health Education. History and Modern Times, ed. Anna Wiatrowska |
Journalist Activity of Kazimierz Kralczyński in Disseminating Health Issues in Galicia in the Second Half of the 19th Century |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Dominika Uberman-Kluz |
|
Vol 31, No 2 (2018): Problems of Health Education. History and Modern Times, ed. Anna Wiatrowska |
Oral Hygiene of People with Intellectual Disabilities – Health and Educational Contexts |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Aleksandra Mach |
|
Vol 31, No 2 (2018): Problems of Health Education. History and Modern Times, ed. Anna Wiatrowska |
Parental Dimension of Health Education in Female Students’ Views and Experience |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Śniegulska |
|
Vol 31, No 1 (2018): Wybrane problemy psychospołeczne w rozwoju człowieka, red. Małgorzata Kuśpit |
Coping with the Stress by Students Doing Sports Professionally |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Rafał Koszyk |
|
Vol 30, No 4 (2017): Zagrożenia w sferze działań pomocowych, red. Anna Kanios |
The Pedagogy of Safety in the Context of Contemporary Dangers in Social Life |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Ryszard Bera |
|
Vol 30, No 3 (2017): Wybrane aspekty funkcjonowania osób dorosłych w rolach zawodowych i społecznych, red. Anna Tychmanowicz |
The Republican Tradition and Its Significance for the Contemporary Civic Education |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Kazimierz Czerwiński |
|
Vol 30, No 2 (2017) |
Social Media: Contemporary Educational Environment or “Cyber Tsunami”? |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Andrzej Różański |
|
Vol 30, No 2 (2017) |
Intercultural Communication Skills of Polish Economic Emigrants in England and Their Sense of Professional Success |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Mariusz Korczyński |
|
Vol 30, No 2 (2017) |
The Quality of Vocational Training of Teachers in Empirical Research |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Lidia Pawelec |
|
Vol 29, No 4 (2016) |
Intercultural Competences and Professional Success of Polish Workers in England |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Mariusz Korczyński |
|
Vol 29, No 3 (2016) |
Musical education of young people in Western Galicia in the era of autonomy |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Jolanta Helena Wąsacz-Krztoń, Joanna Posłuszna |
|
Vol 29, No 3 (2016) |
Psychological and educational counselling for artistic schools form of support for gifted students |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Urszula Bissinger-Ćwierz |
|
Vol 29, No 3 (2016) |
The mechanisms of human creative activity as viewed from the perspective of interactive psychological theory |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Stanisław Leon Popek |
|
Vol 29, No 2 (2016) |
Ukrainian and Polish Pedagogical Influences in the Historical Dimension: The case of Vasyl Sukhomlynskyi |
Abstract
PDF
|
Olga Sukhomlynska |
|
Vol 29, No 2 (2016) |
Features of Social and Educational Work at the Sunday School of Religious Community |
Abstract
PDF
|
Maria Flyak |
|
Vol 29, No 2 (2016) |
Diversification of Preschool Institutions as the Way to Integration of Ukraine’s Contemporary System of Preschool Education into the International Educational Space |
Abstract
PDF
|
Yuriy Kalichak |
|
Vol 29, No 2 (2016) |
Usage of Project Method in Preschool Education |
Abstract
PDF
|
Nadiya Dudnyk |
|
71 - 105 of 113 Items |
<< < 1 2 3 4 > >> |