System Alma w pracy Oddziału Udostępniania Zbiorów Biblioteki Głównej UMCS w Lublinie

Anna Strumińska, Urszula Zielińska

Streszczenie w języku polskim


Artykuł omawia nowe zadania w pracy z czytelnikiem w Oddziale Udostępniania zbiorów Biblioteki UMCS, które zostały wprowadzone po wdrożeniu systemu ALMA. przedstawia również zmiany w zasadach udostępniania księgozbiorów. porusza kwestie odnoszące się bezpośrednio do pracy bibliotekarzy oraz omawia wymagania na stanowisku pracy po implementacji nowego systemu.


Słowa kluczowe


Biblioteka Główna UMCS, system biblioteczny ALMA, udostępnianie zbiorów, obsługa czytelnika, kompetencje bibliotekarzy

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Batorowska H., Kultura informacyjna w perspektywie zmian w edukacji, Seria: Nauka–Dydaktyka–praktyka, Warszawa 2009, nr 107.

Bednarek-Michalska K., Elektroniczna przestrzeń kultury i bibliotek, „Biuletyn eBIB” 2015, nr 1 (155), [online] https://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/308/306 [dostęp: 17.02.2023].

Geryk M., Bibliotekarz: zawód czy powołanie, Gdańsk 2010.

Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność, red. A. Sajkiewicz, Warszawa 2002, s. 900–909, [online] https://www.myskills.pl/portal/baza-wiedzy/czym-sa-kom-

petencje/ [dostęp: 17.02.2023].

Klin U., Przychodzi klient do biblioteki… – o czym należy pamiętać przy obsłudze interpersonalnej, „Poradnik Bibliotekarza” 2010, nr 10, s. 36–39.

Knop U., Wybrane aspekty udostępniania księgozbiorów polskich bibliotek uczelnianych, „Bibliotheca Nostra. Śląski Kwartalnik Naukowy” 2019, nr 2 (56), s. 34, [online] Wybrane

aspekty udostępniania księgozbiorów polskich bibliotek uczelnianych – Silesian Digital Library (sbc.org.pl) [dostęp: 17.02.2023].

Kompetencje zawodowe bibliotekarzy: metody badania (pdf) [dostęp: 17.02.2023].

Modzyniewicz R., Cechy osobowościowe bibliotekarza pracującego z czytelnikami, „Bibliotekarz zachodnio-pomorski” 2002, nr 1, s. 41–44.

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa, Biblioteka Narodowa, [online] Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 – Biblioteka narodowa (bn.org.pl) [dostęp: 17.02.2023].

Ogólnodostępna strona dokumentacji ex Libris, [online] https://knowledge.exlibrisgroup.com [dostęp: 17.02.2023].

Regulamin Udostępniania zbiorów Biblioteki Głównej UMCS, [online] regulamin-udo-stepniania-zbiorow-biblioteki-2022.pdf (umcs.pl) [dostęp: 17.02.2023].

Urban B., Wpływ kompetencji pracowników na wizerunek biblioteki naukowej, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie”

, nr 10, s. 139–157.

Wójcik M., Library User Experience, czyli o budowaniu doświadczenia użytkownika w bibliotece, „Przegląd Biblioteczny” 2018, nr (3) 86, s. 392–402. DOI: https://doi.org/10.36702/

pb.437.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/fb.2022.64.113-122
Data publikacji: 2023-11-13 07:58:58
Data złożenia artykułu: 2023-03-11 12:54:24


Statystyki


Widoczność abstraktów - 398
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF - 0

Wskaźniki



Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2023 Anna Strumińska, Urszula Zielińska

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.