The Alma System in the Work of the Collection Access Department of the UMCS Main Library in Lublin

Anna Strumińska, Urszula Zielińska

Abstract


The article discusses the new tasks related to working with readers in the Collection Access Department of the UMCS Main Library, which have been implemented with the Alma system. It demonstrates the changes in the rules of the collection sharing, and discusses the issues connected with the librarians’ job responsibilities and job requirements after the system implementation.


Keywords


UMCS Main Library, Alma library system, collection sharing, reader service, libra- rian competencies

Full Text:

PDF (Język Polski)

References


Batorowska H., Kultura informacyjna w perspektywie zmian w edukacji, Seria: Nauka–Dydaktyka–praktyka, Warszawa 2009, nr 107.

Bednarek-Michalska K., Elektroniczna przestrzeń kultury i bibliotek, „Biuletyn eBIB” 2015, nr 1 (155), [online] https://ebibojs.pl/index.php/ebib/article/view/308/306 [dostęp: 17.02.2023].

Geryk M., Bibliotekarz: zawód czy powołanie, Gdańsk 2010.

Jakość zasobów pracy. Kultura, kompetencje, konkurencyjność, red. A. Sajkiewicz, Warszawa 2002, s. 900–909, [online] https://www.myskills.pl/portal/baza-wiedzy/czym-sa-kom-

petencje/ [dostęp: 17.02.2023].

Klin U., Przychodzi klient do biblioteki… – o czym należy pamiętać przy obsłudze interpersonalnej, „Poradnik Bibliotekarza” 2010, nr 10, s. 36–39.

Knop U., Wybrane aspekty udostępniania księgozbiorów polskich bibliotek uczelnianych, „Bibliotheca Nostra. Śląski Kwartalnik Naukowy” 2019, nr 2 (56), s. 34, [online] Wybrane

aspekty udostępniania księgozbiorów polskich bibliotek uczelnianych – Silesian Digital Library (sbc.org.pl) [dostęp: 17.02.2023].

Kompetencje zawodowe bibliotekarzy: metody badania (pdf) [dostęp: 17.02.2023].

Modzyniewicz R., Cechy osobowościowe bibliotekarza pracującego z czytelnikami, „Bibliotekarz zachodnio-pomorski” 2002, nr 1, s. 41–44.

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa, Biblioteka Narodowa, [online] Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 – Biblioteka narodowa (bn.org.pl) [dostęp: 17.02.2023].

Ogólnodostępna strona dokumentacji ex Libris, [online] https://knowledge.exlibrisgroup.com [dostęp: 17.02.2023].

Regulamin Udostępniania zbiorów Biblioteki Głównej UMCS, [online] regulamin-udo-stepniania-zbiorow-biblioteki-2022.pdf (umcs.pl) [dostęp: 17.02.2023].

Urban B., Wpływ kompetencji pracowników na wizerunek biblioteki naukowej, „Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie”

, nr 10, s. 139–157.

Wójcik M., Library User Experience, czyli o budowaniu doświadczenia użytkownika w bibliotece, „Przegląd Biblioteczny” 2018, nr (3) 86, s. 392–402. DOI: https://doi.org/10.36702/

pb.437.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/fb.2022.64.113-122
Date of publication: 2023-11-13 07:58:58
Date of submission: 2023-03-11 12:54:24


Statistics


Total abstract view - 398
Downloads (from 2020-06-17) - PDF (Język Polski) - 0

Indicators



Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 Anna Strumińska, Urszula Zielińska

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.