|
Issue |
Title |
|
Vol 39, No 1 (2020): Z dziejów edukacji i wychowania (II połowa XIX wieku i wiek XX), redakcja naukowa Barbara Kalinowska-Witek |
Hygienic and Sanitarian State of Schools in the Lublin region (1918-1939) |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Joanna Majchrzyk-Mikuła |
|
Vol 40, No 4 (2021) |
Psychomotor Functioning of Students with Mild Intellectual Disability at a Younger School Age in the Opinion of Parents and Teachers |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Magdalena Wójcik |
|
Vol 40, No 4 (2021) |
Collaboration of Urban and Rural Mainstream Schools with Special Education Facilities |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Zenon Stanisław Gajdzica, Magdalena Bełza-Gajdzica |
|
Vol 40, No 4 (2021) |
Children of Prisoners at School – Needs, Threats and Support Possibilities |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Sonia Dzierzyńska-Breś |
|
Vol 40, No 4 (2021) |
The Self-assessment of Profesional Knowledge of Dyslexia and Ability to Work with Children at Risk of Dyslexia among Elementary School Teachers |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Marcin Muszyński, Aleksandra Piotrowska |
|
Vol 40, No 3 (2021) |
The Child in the Process of Education – Connotations of Styles of Knowledge Acquisition |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Rafał Ireneusz Wawer |
|
Vol 40, No 1 (2021) |
Individual pedagogical theories of teachers about the school, as the place of development of creativity, independent thoughts and actions of students (research report) |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Bożena Dusza |
|
Vol 40, No 1 (2021) |
Students’ of early school education and their parents’ opinions regarding homework |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Katarzyna Maria Błażejewska |
|
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki |
Constance of teachers’ beliefs concerning the fulfillment of their professional roles in the changing school in light of empirical research |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Agata Popławska |
|
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska |
The attributes of the human person – implications for early childhood education |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Marta Stanisława Buk-Cegiełka |
|
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska |
Neurofacted education – initial analysis of a new research protocol based on the methodology of pedagogy and medicine |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Małgorzata Chojak |
|
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska |
Mobile school in the process of upbringing and educating children from the risk setting |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Kinga Konieczny-Pizoń |
|
Vol 39, No 2 (2020): Człowiek – wartości – wychowanie, redakcja naukowa: Teresa Zubrzycka-Maciąg, Magdalena Barabas, Joanna Wrótniak |
Educational and careful school function – challenges and threats |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Katarzyna Wołk |
|
Vol 41, No 2 (2022) |
Life, Work and Education During a Pandemic (Selected Issues from an International Perspective) |
Abstract
PDF
|
Rafał Wiktor Piwowarski |
|
51 - 64 of 64 Items |
<< < 1 2 3 |