Customer Preferences Related to Shopping Online

Ewa Glińska, Ewelina Tomaszewska

Abstract


Nowadays online shopping is becoming more popular among Polish consumers. The aim of the article is to establish the existence of statistically signifiant differences between certain aspects of the behaviour of consumers when shopping online and their age. The empirical base for the article comprises the material obtained as a result of a survey carried out on a sample of 597 people buying over the Internet.



Keywords


online shopping; e-consumer

Full Text:

PDF

References


Bedyńska S., Cypryańska M. [ed.], Statystyczny drogowskaz. Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego, Wydawnictwo Akademickie Sedno, Warszawa 2013, p. 185.

Feldy M., E-konsumentów portret własny, „E-mentor” 2012, nr 4, p. 77-81.

Gemius, E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska, 2016, https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/nowy-raport-o-polskim-e-commerce-juz-dostepny.html [access 20.02.2017].

GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2016r., 2016a, http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne-w-polsce-w-2016-roku,2,6.html [access 15.02.2017].

GUS, Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2012–2016, 2016b, http://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/nauka-i-technika-spoleczenstwo-informacyjne/spoleczenstwo-informacyjne/ [access 15.02.2017].

Jaciow M., Wolny R., Polski e-konsument. Typologia zachowania, Onepress, Gliwice 2011.

Maciejewski G., Zakupy on-line w opiniach e-konsumentów z wybranych krajów Europy, „Studia i Prace WNEiZ US” 2016, 43/3, p. 219-230.

Pacut M., Zachowania nabywcze polskich e-konsumentów na rynku, „Studia i Prace WNEiZ US” 2016, 43/3, p. 319-328.

Passyn, K.A., Diriker, M., Settle, R.B., Images of online versus store shopping: have the attitudes of men and women, young and old really changed?, “Journal of Business & Economics Research” 2011, 9(1), p. 99-110.

Rajamma R.K., Paswan A.K., Ganesh G., Services purchased at brick and mortar versus online stores, and shopping motivation, “Journal of Services Marketing” 2007, Vol. 21(3), pp. 200 - 212.

Schultz D.E., Block M.P., U.S. online shopping: Facts, fiction, hopes and dreams, „Journal of Retailingand Consumer Services” 2015, Vol. 23, p. 99–106.

TNS, Raport e-zakupy 2016, http://www.tnsglobal.pl/wp-content/uploads/2016/11/raport_e_ZAKUPY_2016.pdf [access 20.02.2017].

Toufaily E., Souiden N., Ladhari R., Consumer trust toward retail websites: comparison between pure click and click-and-brick retailers, “Journal of Retailing and Consumer Services” 2013, Vol. 20(6), p. 538-548.

Wolny R., Zmiany zachowań nabywczych polskich e-konsumentów, „Studia Ekonomiczne”, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach 2016, Nr 270, p. 285-293.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/h.2017.51.2.87
Date of publication: 2017-08-16 10:52:13
Date of submission: 2017-03-14 12:07:37


Statistics


Total abstract view - 1249
Downloads (from 2020-06-17) - PDF - 0

Indicators



Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2017 Ewa Glińska, Ewelina Tomaszewska

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.