Wiedza i kapitał intelektualny w bibliotece
Streszczenie w języku polskim
Artykuł jest próbą przyjrzenia się zagadnieniom związanym z zarządzaniem wiedzą i kapitałem intelektualnym w bibliotece rozumianej jako organizacja oparta na wiedzy, wspierająca proces tworzenia wiedzy. Przegląd literatury przedmiotu ukazał proces zarządzania wiedzą z uwzględnieniem biblioteki oraz różne podejścia do zarządzania kapitałem intelektualnym w zależności od przyjętej koncepcji filozoficznej. Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na wartość kapitału intelektualnego biblioteki, jako cennego zasobu przyczyniającego się do jej rozwoju.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Antczak Z., Kapitał intelektualny i kapitał ludzki w ewoluującej przestrzeni organizacyjnej (w optyce badawczej knowledge management), Wrocław 2013.
Bal-Woźniak T., Współczesne problemy zarządzania, Rzeszów 2006.
Belina B., Modele zarządzania wiedzą, [w:] Innowacje, kształcenie, zarządzanie, red. J. Bućko, Radom 2006.
Bereziński M., Ku humanizacji teorii kapitału intelektualnego, „Mazowieckie Studia Humanistyczne” 2004, r. 10, nr 1/2.
Chrapczyńska B., W poszukiwaniu wiedzy – użytkownicy w przestrzeni informacyjnej biblioteki akademickiej, „PTINT Praktyka i Teoria Informacji Naukowej i Technicznej” 2012, nr 3/4, s. 26–32.
Davenport T., Zarządzanie pracownikami wiedzy, Kraków 2007.
Fazlagić J., Innowacyjne zarządzanie wiedzą, Warszawa 2014.
Golińska-Pieszyńska M., Kapitał intelektualny w sferze nauki – warunki rozwoju, Warszawa 2013.
Jashapara A., Zarządzanie wiedzą, Warszawa 2014.
Kamińska J., Żołędowska B., Zarządzanie pracownikami wiedzy w bibliotece, „Biuletyn EBIB ” 2006, nr 10 [online] http://www.ebib.pl/2006/80/a.php?kaminska_zoledowska [dostęp: 15.11.2016].
Kolarz M., Znaczenie wiedzy i kapitału intelektualnego we współczesnej gospodarce i organizacji, [w:] Kapitał ludzki w dobie integracji i globalizacji, red. B. Kożusznik, Katowice 2005.
Penc J., Kultura i etyka w organizacji: aspekty pragmatyczne i strategiczne, Szczytno 2010.
Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi: strategie – procesy – metody, Warszawa 2003.
Słownik języka polskiego PWN, oprac. E. Sobol, Warszawa 2005.
Sułkowski Ł., Epistemologia i metodologia zarządzania, Warszawa 2012.
Toffler A. i H., Rewolucyjne bogactwo, Przeźmierowo 2007.
Warren P., Alsmeyer D., The digital Library: a case study in intelligent content management, „Journal of Knowledge Management” 2005, vol. 9, nr 5.
Wojciechowska M., Studium zarządzania niematerialnymi zasobami organizacyjnymi bibliotek, Gdańsk 2016.
Wojciechowska M., Zarządzanie zmianami w bibliotece, Warszawa 2006.
Wojciechowski J., Biblioteki w nowym otoczeniu, Warszawa 2014.
Żmigrodzka K., Biblioteka akademicka wsparciem gospodarki opartej na wiedzy, „Biuletyn Głównej Politechniki Śląskiej” 2014, nr 3.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/fb.2016.58.107
Data publikacji: 2016-12-20 11:49:06
Data złożenia artykułu: 2016-07-11 13:22:56
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2016 Agnieszka Wasilewska
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.