The Mathematically Gifted Pupils in the Belarussian School
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Aleksandrovich M., 2013, Promocja zdolności i talentów w Polsce i Europie. W: M. Aleksandrovich, B. Kołakowska (red.), Uczeń zdolny jest wśród nas. Olsztyn, Wydawnictwo Mantis.
Ciechanowski J. i in., 2010, Prawo do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Warszawa, Wydawnictwo Helsińska Fundacja Praw Człowieka.
Ebby J. W., Smutny J. F., 1998, Jak kształcić uzdolnienia dzieci i młodzieży. Tłum. K. Konaszewski. Warszawa, WSiP.
Gawda B., 1996, Elementy podstawy twórczej u młodzieży o zróżnicowanych uzdolnieniach matematycznych. W: S. Popek (red.), Zdolności i uzdolnienia jako osobowościowe właściwości człowieka. Lublin, Wydawnictwo UMCS.
Hadamard J., 1964, Psychologia odkryć matematycznych. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Hawlicki J., 1971, Rozwijanie uzdolnień matematycznych. Warszawa, PZWS.
International Mathematical Olympiad. Poland. Team Results, opublikowano: https:// www.imoofficial.org/country_team_r.aspx?code=POL [dostęp 06.03.2015].
Cechy szczególne pracy z dziećmi uzdolnionymi, opublikowano: http://www.mozli-cey.by/mr_odarennye.php [dostęp: 31.10.2017].
Ciechanowski J., Chmielewska B., Czyż E., Kołodziej Z.(oprac.), 2010, Prawo do edukacji dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Raport z monitoringu. Helsińska Fundacja Praw Człowieka, opublikowano: http://www.hfhr.pl/wp¬-content/uploads/2013/10/Monitoring_Prawo_do_edukacji_dzieci.pdf [dostęp: 31.10.2017].
Kodeks oświaty Republiki Białoruś z 13 stycznia 2011 roku, № 243–З.
Kosiarek T., 2013, Opracowanie i wdrożenie kompleksowego systemu pracy z uczniem zdolnym. Wystąpienie na konferencji „Rozpoznać, wspierać, rozwijać – zdolny uczeń w systemie edukacji” w Ożarowie Mazowieckim 20 maja 2013 roku.
Košč L., 1982, Psychologia i psychopatologia zdolności matematycznych. Warszawa, Wydawnictwo Radia i Telewizji.
Krutieckij W. A., 1971, Zagadnienia ogólne dotyczące struktury zdolności matematycznych. W: J. Strelau (red.), Zagadnienia psychologii różnic indywidualnych. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Krutieckij W. A., 1980, Psichołogja matiematiczeskich sposobnostiej szkolnikow. Moskwa, Izdatielstwo Proswieszczenje.
Malinouskaya V., Oszwa U., 2015, Młode talenty matematyczne w białoruskim systemie edukacji. Wystąpienie na II Interdyscyplinarnej Konferencji Naukowej „Transgresje matematyczne” w Krakowie 15–19 marca 2015 roku.
Nosal Cz., 1977, Rola zdolności poznawczych w procesie rozwiązywania problemów. „Studia Psychologiczne”, 13, 113–130.
Organizacja procesu edukacyjnego, 2013.W: Metodiczeskije rekomendacji po organizacji izuczenia otdelnych uczebnych predmetow na powyszennom urownie w sredniej szkole, utwierzhdionnyje Ministerstwom Obrazowanija RB.„Sbornik Normatiwnych Dokumentów”, nr 9.
Podstawy programowe z przedmiotów szkolnych dla instytucji edukacji ogólnokształcącej, 2014.W: Ob organizacji obrazovatelnogo processa pri izuczenii uczebnogo predmieta Matematika w uczrezhdenijach obshego srednego obrazovanija w 2014/2015 godu. Instruktiwno-metodiczeskoje pismo Ministerstwa Obrazowanija RB.
Popek S., 2002, Zdolności i uzdolnienia w świetle psychologii transgresyjnej. W: K. Szmidt, K. Piotrowski (red.), Nowe teorie twórczości. Kraków, Oficyna Wydawnicza Impuls.
Popek S., 2003, Człowiek jako jednostka twórcza. Lublin, Wydawnictwo UMCS.
Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, 2004.Dz.U., nr 256, poz.2572 z późn. zm.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2017.36.1.133
Date of publication: 2018-01-15 12:37:25
Date of submission: 2018-01-15 11:19:14
Statistics
Indicators
Copyright (c) 2018 Volha Malinouskaya
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.