Fun as the Condition of the Proper Development of the Child and the Preparation of Students to the Profession of a Teacher – an Example of a Practice
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Bauer J., 2008, Empatia. Co potrafią lustrzane neurony. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Brzezińska A., 2005, Psychologiczne portrety człowieka. Gdańsk, GWP.
Brzezińska A.I., Batkowski M., Kaczmarska D., Włodarczyk A., Zamecka N., 2011, O roli zabawy w przygotowaniu dziecka do dorosłego życia. „Wychowanie w Przedszkolu”, 10, 5–13.
Brzezińska A., Burtowy M., 1992, Psychopedagogiczne problemy edukacji przedszkolnej. Poznań, Wydawnictwo UAM.
Brzezińska A., Czub T., 1991, O zakłóceniach w ciągłości rozwoju dziecka. „Wychowanie w Przedszkolu”, 7, 262–270.
Chojak M., 2016, Nadmierny kontakt z mediami jako przyczyna zaburzeń rozwoju poznawczego dzieci kończących wychowanie przedszkolne – raport z badań. W: A. Kamińska. P. Oleśniewicz (red.), Edukacja jutra. Aspekty wychowania i kształcenia we współczesnej szkole. Sosnowiec, Oficyna Wydawnicza Humanitas.
Chojak M., 2015, Rozwijanie kluczowych kompetencji u „dzieci sieci” w odniesieniu do najnowszych badań nad mózgiem. W: J. Uszyńska-Jarmoc, K. Nadachewicz (red.), Kompetencje kluczowe dzieci i młodzieży. Praktyka edukacyjna.
Czub M., 2013, Nauka czy zabawa? „Wychowanie w Przedszkolu”, 5, 5–10.
Czub T., 1995, Proces bawienia się i jego właściwości terapeutyczne. W: A. Brzezińska, T. Czub, G. Lutomski, B. Smykowski (red.), Dziecko w zabawie i świecie języka. Poznań, Wydawnictwo Zysk i Kas.
Erikson E.H., 1995, Zabawa i aktualność. W: A. Brzezińska, T. Czub, G. Lutomski, B. Smykowski (red.), Dziecko w zabawie i świecie języka. Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Huizinga J., 1987, Homo ludens. Zabawa jako źródło kultury. Warszawa, Wydawnictwo Czytelnik.
Hurlock E., 1985, Rozwój dziecka. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Kaczmarska D., Zamęcka N., 2013, Organizowanie czasu i przestrzeni kilkulatka. „Wychowanie w Przedszkolu”, 3, 42–47.
Kalat J.W., 2011, Biologiczne podstawy psychologii. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
Karbowniczek J., Kwaśniewska M., Surma B., 2013, Podstawy pedagogiki przedszkolnej z metodyką. Kraków, Wydawnictwo Akademia Ignatianum.
Kirenko J., Zubrzycka-Maciąg T., 2011, Współczesny nauczyciel: studium wypalenia zawodowego. Lublin, Wydawnictwo UMCS.
Krasa Z., 2009, Dzieciństwo służy do zabawy. „Bliżej Przedszkola”, 1, 68–69.
Kustosz S., 2013, Co rodzice o zabawie wiedzieć powinni. „Wychowanie w Przedszkolu”, 11.
Lipina S., 1981, Metodyka wychowania w przedszkolu. Warszawa, WSiP.
Lubomirska K., 2006, Zabawa i jej znaczenie dla rozwoju dziecka w poglądach Lwa S. Wygotskiego. „Wychowanie w Przedszkolu”, 3, 4–7.
Maciejewska-Mroczek E., 2012, Mrówcza zabawa. Kraków, Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas.
Minczakiewicz E., 2013, Zabawy i zabawki niezwykłe. „Bliżej Przedszkola”, 1, 18–22.
Okoń W., 1987, Zabawa a rzeczywistość. Warszawa, WSiP.
Ożadowicz N., Rękosiewicz M., 2011, Aktywność zabawowa w wieku przedszkolnym. „Remedium”, 6, 4–5.
Truskolaska J., 2007, Osoba i zabawa. Lublin, Wydawnictwo KUL.
Tucholska S., 2003, Wypalenie zawodowe u nauczycieli: psychologiczna analiza zjawiska i jego osobowościowych uwarunkowań. Lublin, Wydawnictwo KUL.
Wenner M., 2009, Zabawa obowiązkowa, „Psychologia Dziś”, 1 (12), 32–37.
Winnicott D.W., 1995, Bawienie się. Rozważania teoretyczne. W: A. Brzezińska, T. Czub, G. Lutomski, B. Smykowski (red.), Dziecko w zabawie i świecie języka. Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.
Vetulani J., 2010, Mózg: fascynacje, problemy, tajemnice. Kraków, Wydawnictwo Homini.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2017.36.1.235
Date of publication: 2018-01-18 14:46:56
Date of submission: 2016-12-18 14:31:18
Statistics
Indicators
Copyright (c) 2018 Małgorzata Chojak, Iwona Grochowska, Karolina Jurzysta, Monika Mełgieś, Agata Karpińska
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.