Authority in upbringing and resocialization process in future pedagogues’ reflection
Abstract
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Bobrowski T. (2005). Postrzeganie autorytetu wychowawcy przez starszych podopiecznych w placówkach opiekuńczo-wychowawczych na terenie miast Zagłębia i okolic. „Nauczyciel i Szkoła”, nr 3–4, s. 28–29.
Czas, by wychowywać. (2006). „Ślady”, R. XV, nr 3.
Górski S. (1985). Metodyka resocjalizacji. Wyd. CRZZ , Warszawa.
Gurycka A. (1990). Błąd w wychowaniu. WSiP, Warszawa.
Karłyk-Ćwik A. (2009). Kompetencje zawodowe pedagogów w pracy z nieletnimi agresorami. W. E . Akapit, Toruń.
Karłyk-Ćwik A. (1994). Quo vadis nauczycielu? Czyli o błędnych sposobach rozwiązywania problemów wychowawczych. „Wychowanie na Co Dzień”, nr 9 (204).
Machel H. (1994). Wprowadzenie do pedagogiki penitencjarnej, Wyd. UG , Gdańsk.
Machel H. (2008). Rola i zadania kadry resocjalizacyjnej. W: B. Urban, J. M. Stanik (red.). Resocjalizacja, t. 2. PWN. Pedagogium, Warszawa.
Przetacznik-Gierowska M., Włodarski Z. (1994). Psychologia wychowawcza, t. 1. PWN, Warszawa.
Rynio A. (2009). Wychowanie z udziałem mistrzów jako antidotum na kryzys i wyuczoną bezradność. W: B. Piątkowska (red.). Czas na wychowanie. Głównie konteksty i uwarunkowania. Wyd. PWSZ im. A. Silesiusa w Wałbrzychu, Wałbrzych.
Stoner J. A . F., Wankel C. (1994). Kierowanie. PWN, Warszawa.
Valisowa A. (2001). Czy mamy do czynienia z upadkiem autorytetu w wychowaniu, W: B. Śliwerski (red.). Nowe konteksty (dla) edukacji alternatywnej XXI wieku. Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków.
Węgliński A. (2000). Mikrosystemy wychowawcze w resocjalizacji nieletnich. Wyd. UMCS , Lublin.
Zimbardo Ph. G., Ruch F. L. (1994). Psychologia i życie, PWN, Warszawa.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2014.33.0.43
Date of publication: 2015-05-19 11:24:03
Date of submission: 2015-04-18 16:03:20
Statistics
Indicators
Copyright (c) 2015 Lublin Pedagogical Yearbook
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.