Między sztuką i polityką: awangarda artystyczna wobec zmian społeczno-politycznych w Republice Weimarskiej
Streszczenie w języku polskim
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Baraniewski, W. 1996. Sztuka a systemy totalitarne, [w:] Sztuka Świata, t. 9, W. Baraniewski et al. (red.), Arkady, Warszawa.
Barron, S. 1988. Introduction, [w:] German Expressionism: The Second Generation, L.A. County Museum of Art, Los Angeles.
Bayer, H., Gropius, W., Gropius, I. (ed.) 1952. Bauhaus 1919–1928,
Charles T. Branford Company, Boston.
Budnitskii, O., Polian, A. 2013. Russko-jewrejskij Berlin 1920–1941, Nowoje Literaturnoje Obozrieniee, Moskwa.
Cała, A. 2012. Żyd – wróg odwieczny? Antysemityzm w Polsce i jego źródła, Wydawnictwo Nisza – Żydowski Instytut Historyczny, Warszawa.
Czapliński, W., Galos, A., Korta, W. 1990. Historia Niemiec, Ossolineum, Wrocław.
Cześniak-Zielińska, M. 2013. Sztuka i polityka: awangarda w porewolucyjnej Rosji, „Facta Simonides”, nr 1.
Kopaliński, W. 2014. Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych z almanachem, Świat Książki, Warszawa.
Krakowski, P. 1994. Sztuka Trzeciej Rzeszy, Międzynarodowe Centrum Kultury, Kraków. Krasuski, J. 2004. Historia Niemiec, Ossolineum, Wrocław–Warszawa–Kraków.
Luba, I. 2013. Berlin. Szalone lata dwudzieste, nocne życie i sztuka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Malinowski, J. 1991. Sztuka i nowa wspólnota. Zrzeszenie Artystów Bunt 1917–1922, Wiedza o Kulturze, Wrocław.
Margolin, V. 1997. The struggle for utopia: Rodchenko, Lissitzky, Moholy-Nagy 1917–1946, University of Chicago Press, Chicago–London.
Naylor, G. 1988. Bauhaus, przekł. E. M. Biegańska, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa.
Overy, P. 1979. De Stijl, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa.
Pevsner, N., Fleming, J., Honour, H. (red.) 1992. Encyklopedia architektury, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe – Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Piotrowski, P. 1993. Artysta między rewolucją i reakcją. Studium z zakresu etycznej awangardy rosyjskiej, Wydawnictwo UAM, Poznań.
Roh, F. 1962. Entartete Kunst. Kunstbarbarei im Dritten Reich, Fackelträger-Verlag, Hannover 1962.
Ruhrberg, K. 2000. Painting, [w:] Art of the 20th Century, I. F. Walther (ed.), Taschen, Cologne.
Schebera, J. 1990. Damals im Romanischen Café… Künstler und ihre Lokale im Berlin der zwanziger Jahre, Westermann, Braunschweig.
Snyder, L. L. 1966. The Weimar Republic. A history of Germany from Ebert to Hitler, Van Nostrand, Princeton–Toronto–London.
Trembicka, K. 1995. Między apologią a negacją. Studium myśli politycznej Komunistycznej Partii Polski w latach 1918–1932, Wydawnictwo UMCS, Lublin.
Tucholsky, K. 1985. Zamek Gripsholm, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
Turowski, A. 1998. Między sztuką a komuną. Teksty awangardy rosyjskiej 1910–1932, Universitas, Kraków.
Wildt, M. 2010. National community, [w:] Berlin 1939–1945. Between Propaganda and Terror, C. Steiner et al. (ed.), Stiftung Topographie des Terrors, Berlin–Immenstadt.
Wilhelmi, Ch. 1996. Künstlergruppen in Deutschland, Österreich und der Schweiz seit 1900. Ein Handbuch, Hauswedell, Stuttgart.
Willett, J. 1976. Ekspresjonizm, Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe, Warszawa.
Weitz, E. D. 2011. Niemcy weimarskie. Nadzieje i tragedia, Wydawnictwo UJ, Kraków.
Ziętek, A. 2013. Bezpieczeństwo kulturowe w Europie, Wydawnictwo UMCS, Lublin.
Zweig, A. 1997. Spór o sierżanta Griszę, przekł. W. Kragen, Książka i Wiedza, Warszawa.
Zweig, S. 1958. Świat wczorajszy, przekł. M. Wisłowska, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/k.2014.21.2.205
Data publikacji: 2015-05-21 17:26:33
Data złożenia artykułu: 2015-05-21 16:02:19
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2015 Magdalena Cześniak-Zielińska
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.