Preferred features of the academic lecturer of the Faculty of Education in the opinion of students from the University of Rzeszów and the Palacký University in Olomouc
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Bogusz J. (1996), Autorytet nauczyciela akademickiego a wyniki kształcenia i wychowania, „Pedagogika Szkoły Wyższej”, nr 4.
Das M., Mpofu D. J. S., Hasan M. Y., Stewart T. S. (2002),
Student perceptions of tutor skills in problem-based learning tutorials, „Medical Education”, 36 (3).
Dróżka W. (2001), Obraz nauczyciela akademickiego w świadomości studentów. Przyczynek do dyskusji, „Pedagogika Szkoły Wyższej”, nr 16.
Grygiel P., Humenny G., Rębisz S., Klimczak P. (2010), Między migracją a szarą strefą. Formy adaptacji zawodowej absolwentów szkół ponadgimnazjalnych. Raport zbiorczy, Rzeszów: MAX-DRUK Drukarnia Medyczna.
Haber L. H. (1996), Przedsiębiorczość jako parametr pozycji rynkowej nauczyciela akademickiego, „Pedagogika Szkoły Wyższej”, nr 7.
Hatem C. J., Searle N. S., Gunderman R., Krane N. K., Perkowski L., Schutze G. E., Steinert Y. (2011), The Educational Attributes and Responsibilities of Effective Medical Educators, „Academic Medicine”, 86 (4).
Kane R., Sandretto S., Heath C. (2004), An investigation into excellent tertiary teaching: Emphasising reflective practice, „Higher Education”, 47 (3).
Marczuk S. (2001), Orientacje wartościujące nauczycieli w III Rzeczypospolitej, Rzeszów: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej.
McLean M. (2001), Qualities attributed to an ideal educator by medical students: should faculty take cognizance?, „Medical Teacher”, 23 (4).
Penar-Zadarko B., Binkowska-Bury M., Marć M. (2008), Nauczyciel jutra – modelowa sylwetka nauczyciela akademickiego studiów zawodowych na kierunku pielęgniarstwo i położnictwo, „Problemy Pielęgniarstwa”, tom 16 (1–2).
Piejka A. (2008), O nauczycielu zaangażowanym, [w:] A. A. Kotusiewicz, G. Koć-Seniuch (red.), Nauczyciel akademicki w refleksji nad własną praktyką edukacyjną, Warszawa: Wydawnictwo Akademickie ŻAK.
Rokitiańska M. (2003), Dydaktyk idealny, [w:] K. Jankowski, B. Sitarska, C. Tkaczuk (red.), Nauczyciel akademicki jako ogniwo jakości kształcenia, Siedlce: Wydawnictwo Akademii Podlaskiej w Siedlcach.
Rozmus A. (2010), Indywidualny styl prowadzenia zajęć, [w:] A. Rozmus (red.), Wykładowca doskonały, Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer Business.
Rumiński A. (1996), Nauczyciel akademicki wobec wartości życiowych, „Pedagogika Szkoły Wyższej”,
Serow R. (2000), Research and teaching at a research university, „Higher Education”, 40 (4).
Śnieżyński M. (2000), O autorytecie nauczyciela akademickiego, „Konspekt”, nr 3, http://www.wsp.krakow.pl/konspekt/konspekt3/sniezynski.html [dostęp 29.04.2013].
http://www.fundacja.edu.pl/organizacja/_referaty/42.pdf. [dostęp 29.04.2013].
http://www.sbc.org.pl/dlibra/docmetadata?id=21254&from=publication. [dostęp 29.04.2013]
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2013.26.1-2.183
Date of publication: 2015-07-09 21:45:45
Date of submission: 2015-07-09 16:23:57
Statistics
Indicators
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2015 Sławomir Rębisz, Ilona Sikora
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.