Korzystanie z usług Google w kształceniu przyszłych nauczycieli przedmiotów przyrodniczych
Streszczenie w języku polskim
Dzięki nowoczesnym osiągnięciom informatycznym w działalności naukowej możliwy jest coraz szerszy dostęp do danych z wielu repozytoriów informacji. Celem artykułu jest określenie pedagogicznych możliwości korzystania z usług Google w kształceniu przyszłych nauczycieli przedmiotów przyrodniczych. W pracy badawczej podkreślono wyniki oceny rzeczywistego stanu aktywności edukacyjnej nauczycieli i uczniów z wykorzystaniem nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). W pracy przeanalizowano cele nauczania i szeroko stosowane usługi, które umożliwiają aktywne wprowadzanie ICT do procesu prowadzenia wykładów i zajęć praktycznych, przygotowując się do samokształcenia i testowania.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDF (English)Bibliografia
Arkhipova, T. (2013). Vykorystannia „khmarnykh obchyslen” u vyshhii shkoli [The use of “cloud computing” in higher education]. Informacijni tekhnologii v osviti [Information Technologies in Education], 17.
Bodzin, A.M., Shiner Klein, B., Weaver, S. (2010). The Inclusion of Environmental Education in Science Teacher Education. USA: Springer.
Dybkova, L.M. (2013). Interaktyvni informacijni tekhnologii u navchalnomu procesi suchasnogo vyshu [Interactive information technologies in the educational process ofmodern universities]. Vyshha osvita Ukrainy: teoretychnyi ta naukovo-metodychnyi chasopys [Higher Education in
Ukraine: Theoretical and Scientifi Journal], 2.
Google v osviti [Google in Education]. Mode of access: https://blog.google (access: 17.04.2018).
Gribiuk, O.O. Perspektyvy vprovadzhennia khmarnykh texnologii v osviti [Prospects for the introduction of cloud technologies in education]. Mode of access: http://lib.iitta.gov.ua/1111.html (access: 17.04.2018).
Hurevych, R.S. (2004). Informaciino-telekomunikaciini tekhnologii u navchalnomu procesi ta naukovykh doslidzhenniakh [Information and Telecommunication Technologies in the Educational Process and Research]. Vinnycia: DOV „Vinnycia”.
Reich, J., Daccord, T., November, A. (2008). Best Ideas for Teaching with Technology: A Practical Guide for Teachers, by Teachers. New York: M.E. Sharpe.
Romanyshyna, O.Y. (2010). Pidgotovka vykladachiv do vykorystannia informacijnoii navchalnoii systemy Moodle u navchalnii diialnosti [Training of teachers to use the information learning Moodle system in educational activities]. In: Suchasni informaciini tekhnologii ta innovaciini metodyky navchannia v pidgotovci fakhivciv: metodologiia, teoriia, dosvid, problem [Modern Information Technologies and Innovative Methods ofLearning in Training of Specialists: Methodology, Theory, Experience, Problems]. Kyiv: KPI.
Scott, V.A. (2008). Google. Corporations That Changed the World. USA: Greenwood Publishing Group.
Tryus, Yu.V. (2012). Khmarni tekhnologii u profesiinii pidgotovci studentiv kompiuternykh specialnostej [Cloud Technologies in Professional Training of Students of Computer Specialties]. Kyiv: KPI.
Zhaldak, M.I. (2012). Problemy y informatyzacii uchebnogo processa v shkolakh y pedagogycheskykh unyversytetakh [Problems of Informatization of Educational Process in Schools and Pedagogical Universities]. Omsk: Izd-vo Om GPU.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2019.32.1.149-157
Data publikacji: 2019-09-25 12:08:30
Data złożenia artykułu: 2018-11-25 20:18:19
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2019 Oksana Romanyshyna, Antonina Gura
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.