Numer | Tytuł | |
Vol 9 (2024) | Okruchy egzystencji na płótnie i na papierze. O spotkaniach z trzema obrazami Caravaggia oraz innych polonistycznych inspiracjach | Streszczenie w języku polskim PDF |
Karolina Kwak | ||
Vol 9 (2024) | O umieraniu ciała i obumieraniu ducha. „Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” Mateusza Pakuły | Streszczenie w języku polskim PDF |
Paweł Sporek | ||
Vol 9 (2024) | Woda i ziemia, czyli o tekstach Tomasa Venclovy i ich roli w kształceniu literacko-kulturowym uczniów liceum | Streszczenie w języku polskim PDF |
Danuta Łazarska | ||
Vol 8 (2023) | Motyw samotności we współczesnej literaturze dziecięco-młodzieżowej poświęconej migracjom zarobkowym | Streszczenie w języku polskim PDF |
Justyna Zając | ||
Vol 9 (2024) | Przeciw zgodzie na Nieobecność, czyli o władzy literatury | Streszczenie w języku polskim PDF |
Grażyna B. Tomaszewska | ||
Vol 8 (2023) | Co matematyka ma do zaoferowania humaniście? Słów kilka o matematyce i jej nauczaniu | Streszczenie w języku polskim PDF |
Tomasz Szarek | ||
Vol 3 (2018) | Literatura jako „głos Innego” w przestrzeni edukacyjnej | Streszczenie w języku polskim PDF |
Iwona Morawska | ||
Vol 5 (2020) | Nurt antropocentryczno-kulturowy w dydaktyce literatury a współczesne antropologie | Streszczenie w języku polskim PDF |
Ewa Ogłoza | ||
Vol 5 (2020) | Cyprian Kamil Norwid z perspektywy współczesnej szkolnej recepcji i w odbiorze lokalnego środowiska | Streszczenie w języku polskim PDF |
Wioletta Żórawska | ||
Vol 5 (2020) | Badanie różnic międzykulturowych między Wschodem a Zachodem poprzez wymiary kulturowe i literaturę | Streszczenie w języku polskim PDF (English) |
Ivana Pondelíková (Styková) | ||
Vol 6 (2021) | Traumatyzować czy tabuizować? Narracje holokaustowe w literaturze dziecięcej | Streszczenie w języku polskim PDF |
Krzysztof Rybak | ||
Vol 6 (2021) | Klasyka literatury dziecięcej. Definicje – ideologie – koncepcje teoretyczne | Streszczenie w języku polskim PDF |
Maciej Skowera | ||
Vol 6 (2021) | Literatura jako nauka pomocnicza w nauczaniu geografii | Streszczenie w języku polskim PDF |
Ireneusz Gielata | ||
Vol 6 (2021) | Multiplikowanie adresata utworów intencjonalnie skierowanych do młodego odbiorcy – szansa czy zagrożenie? W kontekście książki Hanny Dymel-Trzebiatowskiej „Filozoficzne i translatoryczne wędrówki po Dolinie Muminków” (2019) | Streszczenie w języku polskim PDF |
Dorota Michułka | ||
Vol 2 (2017) | Emocje negatywne w przekładzie na podstawie Świerszcza za kominem Charlesa Dickensa i jego polskich tłumaczeń | Streszczenie w języku polskim PDF |
Anna Dybiec | ||
Vol 7 (2022) | Wyrażanie emocji przez antropomorfizowane zwierzęta i przez ludzi w literaturze dziecięcej. Studium porównawcze kilku albumów | Streszczenie w języku polskim |
Anne-Marie Dionne | ||
Vol 7 (2022) | Wobec „Pana Tadeusza”. Z uczniowskiej recepcji | Streszczenie w języku polskim PDF |
Sandra Kaszubowska | ||
Vol 8 (2023) | Solidarność, wspólnota i etyka w kontekście humanistyki zaangażowanej (współczesne powieści historyczne dla młodego odbiorcy jako przykłady literatury sprawczej) | Streszczenie w języku polskim PDF |
Dorota Michułka | ||
Vol 6 (2021) | Konstrukty wolności w literaturze dziecięcej na przykładzie twórczości Tiny Oziewicz | Streszczenie w języku polskim PDF |
Magdalena Kuczaba-Flisak | ||
1 - 19 z 19 elementów |
Wskazówki:
- Wielkość znaków nie ma znaczenia
- Spójniki są ignorowane
- Wyszukaj dokładne wyrażenie przez umieszczenie go w cudzyszłowie, np. "Dolnośląska Szkoła Wyższa"
- Wyklucz wyrażenie poprzedzając je znakiem -.