Kształtowanie się tożsamości chrześcijańskiej uczniów szkół parafialnych na Białorusi w końcu XX i na początku XXI wieku (na przykładzie miejscowości Małoryta)

Maria Zhigalova

Streszczenie w języku polskim


W artykule przedstawiona jest działalność odrodzonych chrześcijańskich szkół parafialnych w regionie miasta Małoryta położonego w południowo-zachodniej Białorusi. Omówione zostały również strategie tworzenia chrześcijańskiej świadomości w obrębie wspólnot uczniowskich. W niniejszym opracowaniu ukazano również szczególną rolę rosyjskojęzycznej literatury pięknej, jako czynnika mającego znaczący wpływ na omawiany proces.


Słowa kluczowe


chrześcijańska edukacja; szkoły parafialne na Białorusi; literatura chrześcijańska

Pełny tekst:

PDF (Русский)

Bibliografia


Freeman 2000: Freeman, M. Poetry and the scope of metaphor: Toward a cognitive theory of literature. In: Metaphor and Metonymy at the Crossroards. A Cognitive Perspective. Ed. A. Barselona. Berlin – New York: Monton de Cruyter, 2000.

Венцлова 1986: Венцлова, Т. О пансемантичности поэтического текста. В: Неустойчивое равновесие. Восемь русских поэтических текстов. New Haven, 1986.

Ильин 2004: Ильин В. В. Философия для студентов технических вузов. СПб.: Питер, 2004.

Лотман 1996: Лотман, Ю. М. Внутри мыслящих миров. Человек – текст – семиосфера – история. Москва, 1996.

Николаева 1999: Николаева, О. Творчество или самоутверждение. // Новый мир, 1/1999.

СРЯ 1984: Словарь русского языка в 4 т. Т. 4. Москва, 1984.

Шрейдер 1999: Шрейдер, Ю. В традициях христианского персонализма. // Новый мир, 19/1999.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/zcm.2015.4.55
Data publikacji: 2016-01-29 11:10:18
Data złożenia artykułu: 2016-01-28 11:17:18


Statystyki


Widoczność abstraktów - 757
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF (Русский) - 377

Wskaźniki



Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2016 Maria Zhigalova

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.