O historii i edukacji w obozowych przestrzeniach pamięci. Historia w przestrzeniach pamięci. Obozy – „miejsca po” – muzea, red. T. Kranz, Państwowe Muzeum na Majdanku, Lublin 2021, ss. 445 + il.
Streszczenie w języku polskim
Artykuł recenzyjny analizuje trzytomowe wydawnictwo zbiorowe pod red. T. Kranza, opublikowane staraniem Państwowego Muzeum Majdanek i poświęcone podstawowym problemom związanym z pracą muzealną oraz edukacyjną w poobozowych miejscach pamięci. Omówione zostały szczegółowo artykuły tomu trzeciego, wydanego w czerwcu 2021 r., natomiast nawiązano problemowo do zawartości pozostałych tomów opublikowanych w poprzednich latach.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Historia w przestrzeniach pamięci. Obozy – „miejsca po” – muzea, red. T. Kranz, Lublin 2021.
Muzea w poobozowych miejscach pamięci. Tożsamość, znaczenia, funkcje, red. T. Kranz, Lublin 2017.
Pedagogika pamięci. O teorii i praktyce edukacji w muzeach martyrologicznych, red. T. Kranz, Lublin 2018.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/rh.2021.52.691-698
Data publikacji: 2021-12-28 16:34:41
Data złożenia artykułu: 2021-09-13 11:12:36
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2021 Violetta Julkowska
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.