The Home Army in German TV Series. An Exercise in Theory and Interpretation
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Studies (Opracowania)
Bikont A., „Nie trzeba było domu palić, tylko Żydów wyprowadzić i pozabijać”. Postscriptum do tekstu Jerzego Mazurka i Aliny Skibińskiej „Barwy Białe” w drodze na pomoc walczącej Warszawie: zbrodnie AK na Żydach, „Zagłada Żydów. Studia i Materiały” 2001, 7.
Drewniak B., Teatr i film Trzeciej Rzeszy w systemie hitlerowskiej propagandy, Gdańsk 1972 (wyd. 2 uzup., Gdańsk 2011).
Ferro M., Historycy i kino, „Kino” 1989, 10.
Ferro M., Kino i historia, tłum. T. Falkowski, Warszawa 2011.
Hendrykowski M., Słownik terminów filmowych, Poznań 1994.
Hofmann N., Meine persönlichste Produktion, w: „Unsere Mütter, unsere Väter”. Dreiteiliger Fernsehfilm, wyd. ZDF-Pressestelle, Mainz 2013.
Kłys T., Od Mabusego do Goebbelsa: Weimarskie filmy Fritza Langa i kino niemieckie do roku 1945, Łódź 2013.
Kosińska-Krippner B., Parodystyczna natura przywłaszczania kodów i konwencji faktualnych w mock-dokumentach, „Kwartalnik Filmowy” 2006, 56.
Mazurek J., Skibińska A., „Barwy Białe” w drodze na pomoc walczącej Warszawie. Zbrodnie AK na Żydach, „Zagłada Żydów. Studia i Materiały” 2001, 7.
Ogonowska A., «Mock-documentary» i «faction genre»: wyzwanie dla kina dokumentalnego i paratekstualne gry z widzem, w: Kino po kinie. Film w kulturze uczestnictwa, red. A. Gwóźdź, Warszawa 2010.
Przylipiak M., Poetyka filmu dokumentalnego, Gdańsk–Słupsk 2004.
Rosenstone R.A., Historia w obrazach/historia w słowach: rozważania nad możliwością przedstawienia historii na taśmie filmowej, tłum. Ł. Zaremba, w: Film i historia. Antologia, red. I. Kurz, Warszawa 2008.
Rosenstone R.A., The Historical Film: Looking at the Past in a Postliterate Age, w: The Historical Film: History and Memory in Media, red. M. Landy, New Brunswick 2001.
Rosenstone R.A., Zobaczyć przeszłość, tłum. P. Witek w: Teoria wiedzy o przeszłości na tle współczesnej humanistyki. Antologia, red. E. Domańska, Poznań 2010.
Saryusz-Wolska M., Piorun C., Verpasste Debatte. „Unsere Mütter, unsere Väter” in Deutschland und Polens, „Osteuropa” 2014, 64, 11/12.
Skibińska A., „Dostał 10 lat, ale za co?”. Analiza motywacji sprawców zbrodni na Żydach na wsi kieleckiej w latach 1942–1944, w: Zarys krajobrazu. Wieś polska wobec zagłady Żydów 1942–1945, red. B. Engelking, J. Grabowski, Warszawa 2011.
Statements historischer Fachberater, w: „Unsere Mütter, unsere Väter”. Dreiteiliger Fernsehfilm, wyd. ZDF-Pressestelle, Mainz 2013.
Welch D., Propaganda and the German Cinema, 1933–1945, New York 1983 (i późniejsze wydania).
White H., Historiografia i historiofotia, tłum. Ł. Zaremba, w: Film i historia. Antologia, red. I. Kurz, Warszawa 2008.
Witek P., Andrzej Wajda jako historyk – metodologiczne studium z historii wizualnej, Lublin 2016.
Witek P., Film historyczny jako „gatunek dwojakiego rodzaju”. Kilka uwag metodologicznych o „(nie)użyteczności” teorii genologicznej w refleksji o filmie historycznym, „Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio F, Historia” 2011, 56, 2.
Witek P., Historyczne filmy Andrzeja Wajdy, „Rocznik Instytutu Europy Środkowo-Wschodniej” 2015, 13, 1.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/rh.2021.51.659-685
Date of publication: 2021-06-30 10:49:28
Date of submission: 2018-12-05 21:12:51
Statistics
Indicators
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Konrad Klejsa
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.