Karolina Sulej, Rzeczy osobiste. Opowieść o ubraniach w obozach koncentracyjnych i zagłady, Wydawnictwo Czerwone i Czarne, Warszawa 2020, ss. 456
Streszczenie w języku polskim
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Different horrors, same hell. Gender and the Holocaust, red. Myrna Goldenberg, Seattle (WA)–London 2013.
Different voices. Women and the Holocaust, red. C. Rittner, J.K. Roth, St. Paul (MN) 1993.
Filipkowski P., Historia mówiona i wojna. Doświadczenie obozu koncentracyjnego w perspektywie narracji biograficznych, Wrocław 2010.
Friedman J.C., Speaking the unspeakable. Essays on sexuality, gender and Holocaust survivor memory, Lanham (MD) 2002.
Grądzka-Rejak M., Kobieta żydowska w okupowanym Krakowie 1939–1945, Kraków 2016.
Karay F., Women in the Forced-Labor Camps, w: Women in the Holocaust, red. D. Ofer, L.J. Weitzman, London–New Haven (CT) 1998.
Karwowska B., Ciało. Seksualność. Obozy zagłady, Kraków 2009.
Life, death and sacrifice. Women and family in the Holocaust, red. E. Hertzog, Jerusalem 2008.
Nikliborc A., Uwięzione w KL Auschwitz-Birkenau. Traumatyczne doświadczenia kobiet odzwierciedlone w dokumentach osobistych, Kraków 2010.
Ostrowska J., Przemilczane. Seksualna praca przymusowa w czasie II wojny światowej, Warszawa 2018.
Shallcross B., Rzeczy i Zagłada, Kraków 2012.
Schmidt B., Geschichte und Symbolik der gestreiften KZ-Häftlingskleidung, Oldenburg 2000.
Stöcker-Sobelman J., Kobiety Holokaustu. Feministyczna perspektywa w badaniach nad Shoah. Kazus KL Auschwitz-Birkenau, Warszawa 2011.
Sulej K., Ciocia Zosia, w: Przecież ich nie zostawię. O żydowskich opiekunkach w czasie wojny, red. M. Sznajderman, M. Kicińska, Warszawa 2018.
Sulej K., Rzeczy osobiste. Opowieść o ubraniach w obozach koncentracyjnych i zagłady, Warszawa 2020.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/rh.2021.52.701-707
Data publikacji: 2021-12-28 16:34:42
Data złożenia artykułu: 2021-11-13 13:34:45
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2021 Martyna Grądzka-Rejak
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.