Entities of the Correlative Skills of Prospective Teachers Degree Students
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Byra S., 2012, Przystosowanie do życia z niepełnosprawnością ruchową i chorobą przewlekłą. Struktura i uwarunkowania. Lublin, Wydawnictwo UMCS.
Dylak S., 1995, Wizualizacja w kształceniu nauczycieli. Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM.
Dzwonkowska I., Lachowicz-Tabaczek K., Łaguna M., 2008, Samoocena i jej pomiar. Polska adaptacja skali SES M. Rosenberga. Podręcznik. Warszawa, Pracownia Testów Psychologicznych.
Goldstein A.P., Glick B., Gibbs J.C., 2008, ART. Program zastępowania agresji. Warszawa, Instytut Amity.
Kacprzak L., 2006, Pedeutologiczne rozważania o nauczycielu. Piła, Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. St. Staszica.
Karolczak-Biernacka B., 1996, Kondycja nauczyciela. „Edukacja i Dialog”, 1, 21–28.
Kirenko J., 1991, Psychospołeczne przystosowanie osób z paraplegią. Lublin, Wydawnictwo UMCS.
Kirenko J., 2019, Perspektywa przypadkowych zdarzeń a umiejętności społeczne studentów kierunków nauczycielskich z różnym poziomem samooceny. „Edukacja – Technika – Informatyka. Kwartalnik Naukowy”, 1/27 (w druku).
Kirenko J., Zubrzycka-Maciąg T., 2011, Współczesny nauczyciel. Studium wypalenia zawodowego. Lublin, Wydawnictwo UMCS.
Lazarus R.S., Folkman S., 1984, Stress, Appraisal and Coping. New York, Springer Publishing Company.
Poprawa R., 2001, Asertywność wobec aktywności zawodowej człowieka. W: B. Wojtasik (red.), Podejmowanie decyzji zawodowych przez młodzież i osoby dorosłe w nowej rzeczywistości społeczno-politycznej. Wrocław, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, 109–123.
Wrześniewski K., 1996, Stres a strategie radzenia sobie ze stresem. Problemy pomiaru. W: I. Heszen-Niejodek, Z. Ratajczak (red.), Człowiek w sytuacji stresu. Problemy teoretyczne i metodologiczne. Katowice, Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego.
Zubrzycka-Maciąg T., 2013, Psychospołeczne uwarunkowania stresu nauczycielek szkół podstawowych i gimnazjów. Lublin, Wydawnictwo UMCS.
Zubrzycka-Maciąg T., Kirenko J., 2015, Asertywność nauczycieli. Badania empiryczne. Lublin, Wydawnictwo UMCS.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2019.38.3.221-235
Date of publication: 2019-12-28 00:00:00
Date of submission: 2019-10-10 09:02:39
Statistics
Indicators
Copyright (c) 2020 Janusz Kirenko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.