Nawyki żywieniowe dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej
Streszczenie w języku polskim
żywieniowych. Następnie ukazana jest w ogólnym zarysie teoria integracji sensorycznej wraz z analizą zmysłów, które mają szczególne znaczenie w procesie odżywiania. Wnioski wynikające z analizy dotyczą
specyficznych zachowań i nawyków żywieniowych u dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Słowa kluczowe: nawyki żywieniowe, integracja sensoryczna, zaburzenia integracji sensorycznej.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Ayres A. J. (1989). Sensory Integration and the child. California.
Dunn W. (2007). Supporting children to participate successfully in everyday life by using sensory processing knowledge. Infants and Young Children, vol. 20, no. 2, s. 85.
Eliot L. (2003). Co tam się dzieje? Poznań.
Gertig H., Przysławski J. (2006). Bromatologia. Zarys nauki o żywności i żywieniu. Warszawa.
Heszen Niejodek I., Wrześniewski K. (2000). Udział psychologii w rozwiązywaniu problemów zdrowia somatycznego. W: J. Strelau (red.). Psychologia, Gdańsk.
Jaśkowski P. (2009). Neuronauka poznawcza. Warszawa.
Koziol L. F., Budding D. E., Chidekel D. (2011). Sensory integration, sensory processing and sensory modulation disorders: putative functional neuroanatomic underpinnings. Published
online. Cerebellum. Springer Science.
Maas V. F. (2007). Integracja sensoryczna a neuronauka. Od narodzin do starości. Warszawa.
Maas V. F. (1998). Uczenie się przez zmysły. Warszawa.
Syrek E., Borucka-Sitkiewicz K. (2009). Edukacja zdrowotna. Warszawa.
Szczygieł B.(red.) (2011). Niedożywienie związane z chorobą. Warszawa.
Szewczyński J., Skrodzka Z. (1995). Higiena żywienia. Warszawa.
Woynarowska B. (2007). Edukacja zdrowotna.Warszawa.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2013.32.0.11
Data publikacji: 2015-07-09 01:50:18
Data złożenia artykułu: 2015-07-08 21:58:09
Statystyki
Wskaźniki
Prawa autorskie (c) 2015 Beata Głodzik
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.