Mix up the Culture: Creative Transformation of Cultural and Pop-Cultural Context on the YouTube Platform
Streszczenie w języku polskim
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Awdiejew, A., & Habrajska, G. (2010). Komponowanie sensu w procesie odbioru komunikatów. Łódź: Primum Verbum.
Bolz, N. (1997). Estetyka cyfrowa. In A. Gwóźdź (Ed.), Pejzaże audiowizualne. Telewizja. wideo. komputer ( pp. 357-358). Kraków: Wydawnictwo Universitas.
Burges, J., & Green, J. (2011). YouTube wideo online a kultura uczestnictwa (T. Pudłowski, Trans.). Warszawa: Wydawnictwo naukowe PWN.
Gackowski, T. (2015). Mediamorfozy. Media początku XXI wieku. Warszawa: Instytut Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Gannes L. (2006, October 26). Jawed Karim: How YouTube took off [Blog post]. Retrieved from https://gigaom.com/2006/10/26/jawed-karim-how-youtube-took-off
Gulik, M., Kaucz, P., & Onaka, L. (2011). Remiks teorie i praktyki. Kraków: Liternet.
Hall, S. (1981). Notes on deconstructing ‘the popular. In R. Samuel (Ed.), People’s history and socialist theory (pp. 227-240). London: Routledge & Kegan Paul.
Jenkins, H. (2006). Convergence culture: Where old and new media collide. New York: New York University Press.
Kavoori, A. (2011). Reading YouTube: The critical viewers guide. New York: Peter Lang Publishing.
Lessing, L. (2006). Code: Version 2.0. New York, NJ: Basic Books.
Lessing, L. (2009). Remix aby sztuka i biznes rozkwitały w hybrydowej gospodarce. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne.
Luhmann, N. (2008). Forma pisma. In A. Gwóźdź (Ed.), Ekrany piśmienności (pp. 7-28, J. Mach, Trans.). Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
Majorek, M. (2015). Kod YouTube. Od kultury partycypacji do kultury kreatywności. Kraków: Wydawnictwo Universitas.
Manovich, L. (2006), Estetyka postmedialna. In J. Dąbkowska-Zydroń (Ed.), Redefinicja pojęcia sztuka (pp. 105-116, E. Wójtowicz, Trans.). Poznań: Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa.
Murphy, P. D., & Kraidy, M. M. (Eds.). (2003). Global media studies: An ethographic perspectives. London & New York: Routledge.
Pleszczyński, J. (2013). Epistemologia komunikacji medialnej: Perspektywa ewolucyjna. Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Radosinska, J. (2015). Media culture as a part of globalization processes. In I. Biernacka-Ligięza (Ed.), Media and globalization: Different cultures, societies, political systems (pp. 17-31). Lublin: Wydawnictwo UMCS.
Sonvilla-Weiss, S. (2010). Mashup cultures. Vienna: Springer Vienna.
Data publikacji: 2020-11-01 13:24:22
Data złożenia artykułu: 2020-11-01 13:01:22
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2020 Bartosz Pietrzyk
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.