Radio tuned for work. Draft of research.
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abercrombie, N., Longhurst, B. (ed.), 2007. Dictionary of Media Studies, Penguin Books, London.
Alasuutari, P. 1997. Why Does the Radio Go Unnoticed?, The Nordicom Review of Nordic Research on Media and Communication. Special issue on Radio Research in Denmark, Finland, Norway and Sweden, no. 1, pp. 61–172.
Best, S. 2010. Leisure Studies. Times and Perspectives, Sage, London, p. 229.
Bruns, A. 2006. Towards Produsage: Futures for User‑Led
Content Production, [in:] F. Sudweeks, H. Hrachovec, and Ch. Ess (eds.) Cultural Attitudes towards Communication and Technology, 28 June – 1 July, Tartu, Estonia.
Crisell, A. 1998. Understanding Radio, [in:] Shingler M., Wieringa C., On Air. Methods and Meanings of Radio, Oxford University Press, New York, p. 78.
Csikszentmihalyi, M., LeFevre, J. 1989. Optimal Experience in Work and Leisure, [in:] “Journal of Personality and Social Psychology”, vol. 56, no. 5, pp. 815–822.
Doliwa, U. 2010, Radio internetowe – realna alternatywa dla rozgłośni koncesjonowanych? “Media. Kultura. Komunikacja Społeczna”, no 6, pp. 112–123.
Dumazedier, J. 1967. Toward a Society of Leisure, Free Press, New York, p. 250.
Goban-‑Klas, T. 1999. Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Kraków, p. 199.
Hall, E. T. 1990. Understanding Cultural Differences, Intercultural Press, Yarmouth, pp. 45–46.
Hargreaves, D. H. 1981. Unemployment, leisure, and education, [in:] F. Coalter. 1989. Freedom and Constraint. The Paradoxes of Leisure. Ten Years of the Leisure Studies Association, Routledge, London–New York, p. 228.
Henion, A. 2001. Music Lovers. Taste as Performance, “Theory Culture & Society”, 18 (5), pp. 1–22.
Juslin, P. N., Laukka, P. 2003. Communication of emotions in vocal expression and music performance: different channels, same code? “Psychological Bulletin”, 129 (5), pp. 770–814.
Krzysztofek, K. 2008. Status przemysłów kultury: między ekonomią i kulturą, [in:] R. W. Kluszczyński, A. Seidler‑Janiszewska (ed.), Perspektywy badań nad kulturą, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, pp. 235–237.
Levinson, P. 2006. Miękkie ostrze czyli Historia i przyszłość rewolucji informacyjnej, Wydawnictwo Literackie Muza, Warszawa, p. 67.
Morin, E. 2005. Przemysł kulturalny, [in:] Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku. Antologia, (ed.) M. Hopfinger, Warszawa, pp. 365, 374.
Olszański, L. 2006. Dziennikarstwo internetowe, Wyd. Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, p. 18.
Reeves, B., Nass, C. 2000. Media i ludzie, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa, p. 211.
Ritzer, G., Jurgenson, N. 2010. Production, Consumption, Prosumption, [in:] “Journal of Consumer Culture”, 10 (1), pp. 13–36.
Roberts, K. 2010. Sociology of leisure, “Sociopedia”, isa, Madrid, pp. 1–13.
Robinson, J., Godbey, G. 1997. Time for Life: The Surprising Ways American Use Their Time, The Pennsylvenia State University, [in:] Bombol, M. 2008. Czas wolny jako kategoria diagnostyczna procesów rozwoju społeczno‑gospodarczego,
SGH, Warszawa, p. 12.
Rothenbuhler, E. W., Coman, M. (ed.), 2005. Media Anthropology, Thousands Oaks, SAGE Publications, London–New Delhi.
Scannell, P. 1996. Radio, Television & Modern Life, Blackwell Publishing, Cambridge, Massachusetts, p. 192.
Schäfer, T., 2008. Bestimmungsgrößen für Musikpräferenz, Chemnitz, Dissertation.
Simpson, S., Yoshioka, C. 1992, Aristotelian view of Leisure: An outdoor recreation perspective, “Leisure Studies”, no. 11, [in:] Bombol, M. 2008. Czas wolny jako kategoria diagnostyczna procesów rozwoju społeczno‑gospodarczego,
SGH, Warszawa, p. 222.
Strinati, D. 1998. Wprowadzenie do kultury popularnej, Zysk i S‑ka Wydawnictwo, Poznań, p. 49.
Thomas, K. 1965. Work and Leisure in Industrial Society, “Past&Present”, Oxford University Press, no. 30, pp. 96–103.
Turner, V. 1982. From Ritual to Theatre. The Human Seriousness of Play, Performing Arts: New York City.
Toczyska, B. 2008. Ruch w głosie, Wydawnictwo Podkowa, Gdańsk, p. 31.
Veblen, T. 1998. Teoria klasy próżniaczej, Muza, Warszawa, p. 73.
Wirth, W., Schramm, H. 2005. Media and emotions, “Communication Research Trends”, vol. 24 (3), pp. 3–39.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/k.2013.20.1.231
Date of publication: 2013-03-05 00:00:00
Date of submission: 2015-07-18 06:24:10
Statistics
Indicators
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2015 Grażyna Stachyra
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.