Doświadczenie kształcenia na odległość studentów psychologii komunikacji interpersonalnej
Streszczenie w języku polskim
Artykuł dotyczy wyników badań teoretycznych i empirycznych nad projektowaniem i realizacją nowoczesnych serwisów internetowych w procesie edukacyjnym szkoły wyższej oraz implementacją i zastosowaniem usługi Google Classroom w procesie edukacyjnym uczelni. Uzasadnione są naukowe i metodologiczne podstawy badań. Ujawniane są funkcje serwisów internetowych. Określono zalety ekonomiczne, techniczne, funkcjonalne, funkcjonalno-edukacyjne, osobiste i edukacyjne korzystania z Google Classroom w szkołach wyższych. Scharakteryzowano metodyczne etapy wykorzystania Google Classroom w procesie nauczania i studiowania przedmiotu „Psychologia komunikacji interpersonalnej” przez studentów specjalności 053 Psychologia. Wyniki wdrożenia usługi Google Classroom w procesie studiowania przez studentów tego przedmiotu są udowodnione, potwierdzone empirycznie i statystycznie. Efektem tego jest podniesienie poziomu umiejętności efektywnej komunikacji interpersonalnej studentów, który pokazuje korzyści płynące z korzystania z tej usługi dla studentów specjalności „Psychologia”, zwłaszcza w czasach pandemii. Zagadnienia projektowania i wdrażania usługi Google Classroom w procesie studiowania innych dyscyplin psychologicznych przez studentów kierunków humanistycznych na wszystkich poziomach kształcenia, badania empiryczne zalet i wad korzystania z tej usługi uważamy za obiecujące do dalszych badań.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDF (English)Bibliografia
Alim, N, Linda, W, Gunawan, F., & MdSaad, M.S. (2019). The effectiveness of Google Classroom as an instructional media: a case of State Islamic Institute of Kendari, Indonesia. Humanities & Social Sciences Reviews, 7(2), 240–246. DOI:10.18510/hssr.2019.7227
Alonso, G., Casati, F., Kuno, H., & Machiraju, V. (2004). Web Services. In: Web-services. Data-Centric Systems and Applications (pp. 123–149). Berlin: Springer. DOI: 10.1007/978-3-662-10876-5_5
Bondarenko, О.V. (2016). Using Google Classroom while studying the regional and social geography of the world. Implementation of ICT in the educational process of educational institutions: the materials of the All-Ukrainian scientific and practical conference, Poltava (Ukraine), September 23-24, 2016, 3–5. Retrieved 25/12/2018, from https://bit.ly/2QBZXMF.
Classroom Help. (n/d). Retrieved December 1, 2019, from https://support.google.com/edu/classroom#topic
Dicicco, K.M. (2016). The effects of Google Classroom on teaching social studies for students with learning disabilities. Rowan University.
Ekahitanond, V. (2022). Perceived Efficacy of Google Classroom Usage in Varied English Courses. International Journal of Emerging Technologies in Learning (iJET), 17(05), 266–280. DOI: 10.3991/ijet.v17i05.22403
Fetiskin, N.P., Kozlov, V.V., & Manuylov, G.M. (2002). Socio-psychological diagnosis of development of a personality and small groups. Moscow: Izdatelstvo instituta psihoterapii.
Latif, S. (2016). Learning engagement in virtual environment. International Journal of Computer Applications, 11(14), 7–13. DOI: 10.5120/ijca2016911289
Mahometa, T.M., & Tiahaj, I.M. (2018). Using of cloud technologies in the teaching of mathematics for future teachers. [Online]. Retrieved November 9, 2019, from http://eprints.zu.edu.ua/28301/1/64.pdf
Negara, I.M. (2018). Students Perception: the use of google classroom in teaching-learning process. Jurnal Ilmiah Spectral, 1(4), 12–25.
Oleksiuk, V.P. (2013). The experience of integrating google apps cloud services in the information and education space of a higher education institution. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 3(35), 64–73.
Pappas, C. (2018). Google Classroom: A Free Learning Management System for eLearning, eLearning Industry. https://elearningindustry.com/google-classroom-a-free-learning-management-system-for-
elearning
Podik, I.I. (2017). Google Services to educate students Z generation. Informatsiini tekhnolohii i zasoby navchannia, 2(64), 13–22.
Putri, R.R., Khairil, K., & Safrida, S. (2022). The Application of the Flipped Classroom Model Integrated with Google Classroom to the Student’s Learning Motivation. Jurnal Penelitian Pendidikan IPA, 8(1), 263–268. DOI:10.29303/jppipa.v8i1.1157
Shaharanee, I.N.M, Jamil, J.M., & Rodzi, S.S.M. (2016). The Application of Google Classroom as a tool for teaching and learning. Journal of Telecommunication, Electronic and Computer Engineering, 10(8).
Sranamkam, T. (2018). The effects of Web-based Instruction in physics entitle momentum using collaborative learning by Google application to enhance problem solving skills for grade XI students. Retrieved November 9, 2019, from https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3231833
Stavytskyi, O., & Urazgaliyeva, M. (2018). Using Google Classroom Tools in teaching students of economic specialities, Advanced Education, 10, 76–81. DOI:10.20535/2410-8286.149361
Wojakowska, M. (2022). Pandemia a nowe możliwości nauczania języków specjalistycznych. Językoznawstwo, 16(1), 187–201. DOI: 10.25312/2391-5137.16/2022_13mw
Zhang, M. (2016). Teaching with Google Classroom. Birmingham, UK: Packt Publishing.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2023.36.3.107-120
Data publikacji: 2023-12-08 14:38:45
Data złożenia artykułu: 2023-06-27 10:26:36
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2023 Olena Kovalenko, Lidiia Khomych
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.