Wychowanie dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
Streszczenie w języku polskim
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Błaszczyk S. (2008), Funkcjonowanie psychospołeczne rodziców i rodzeństwa dziecka autystycznego, „Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze”, 3.
Danielewicz D., Rola J. (2011), Kompetencje społeczne rodzeństwa osób z autyzmem, „Szkoła Specjalna”, 1.
Narodowy plan na rzecz dzieci z autyzmem (NAPC) w Wielkiej Brytanii, tłum. M. Michalski, J. Wygnańska (2005), [oryginał: National Autism Plan for Children (NAPC) (2003). Londyn], Warszawa: Fundacja SYNAPSIS.
Pągowska M. (2010), Psychospołeczna sytuacja rodziny dziecka z autyzmem – etapy adaptacji do niepełnosprawności dziecka, „Szkoła Specjalna”, 4.
Pisula E. (2003), Autyzm i przywiązanie. Studia nad interakcjami dzieci z autyzmem i ich matek, Gdańsk: GWP.
Pisula E. (2012), Rodzice dzieci z autyzmem, Warszawa: PWN.
Pisula E. (2004), Stres i depresja u matek a zachowanie dzieci z autyzmem w zmodyfikowanej obcej sytuacji, „Przegląd Psychologiczny”, 3.
Pisula E. (1994), Zespół wypalania się sił u rodziców dzieci autystycznych, „Nowiny Pedagogiczne”, 3.
Pisula E., Rola J. (2012), Wiedza o autyzmie, cz. 2: Nauczyciele, „Dziecko Autystyczne”, 6.
Olechnowicz H., Wiktorowicz R. (2012), Dziecko z autyzmem. Wyzwalanie potencjału rozwojowego, Warszawa: PWN.
Orzeł K. (2011), Rodzina – naturalne i najlepsze środowisko rozwoju małego dziecka z niepełnosprawnością – znaczenie wczesnej interwencji psychologicznej w kształtowaniu relacji matki i dziecka z autyzmem, [w:] A. Prokopiak (red.), Rozwijamy skrzydła, Lublin: Fundacja Alpha.
Prokopiak A. (2011), Predyktory autyzmu u małych dzieci, [w:] A. Prokopiak (red.), Rozwijamy skrzydła, Lublin: Fundacja Alpha.
Randall P., Parker J. (2010), Autyzm. Jak pomóc rodzinie, Sopot: GWP.
Sekułowicz M. (2013), Wypalanie się sił rodziców dzieci z niepełnosprawnością, Wrocław: Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
Zalewski G. (2012), Inne, ale nie gorsze. O dzieciach z autyzmem opowiadają rodzice, Warszawa: Biała plama.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2014.27.2.51
Data publikacji: 2015-05-14 13:51:59
Data złożenia artykułu: 2015-04-17 11:30:03
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2015 Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J – Paedagogia-Psychologia
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.