Intencja, błąd i skuteczność komunikacyjna w przekazie medialnym

Anna Granat

Résumé


Artykuł ma postać analizy przypadku, przedstawionego w celu udowodnienia, że przekaz medialny nie może być intencjonalnie skuteczny ze względu na zawarty w nim błąd.
Jest to problem o tyle istotny, że w sytuacji natłoku i coraz większej szybkości przepływu informacji, coraz mniej uwagi nadawcy medialni poświęcają poprawności językowej, myśląc, że niewielkie błędy i usterki nie wpłyną znacząco na rozumienie treści. Z pewnością nie, ale warto wziąć pod uwagę, że jeżeli taki tekst ujmie się jako pewną część, element złożonej interakcji nadawcy
medialnego z odbiorcą masowym, może dojść do sytuacji, że błąd spowoduje nieskuteczność przekazu w sferze intencjonalnej, ponieważ zakłóci odczytanie intencji nadawcy przez odbiorcę.

Mots-clés


błąd; intencja; interakcja; media; skuteczność; sprawność językowa, wartość

Texte intégral :

PDF (Język Polski)

Références


Brak bibliografii




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/ff.2013.31.0.125
Date of publication: 2015-07-15 00:48:51
Date of submission: 2015-07-14 23:50:49


Statistiques


Visibilité des résumés - 912
Downloads (from 2020-06-17) - PDF (Język Polski) - 872

Indicateurs



Renvois

  • Il n'y a présentement aucun renvoi.


Droit d'auteur (c) 2015, Anna Granat

Licence Creative Commons
Ce(tte) œuvre est mise à disposition selon les termes de la Licence Creative Commons Attribution 4.0 International.