Propozycje ponowoczesnych interpretacji – metodyczny dwugłos o praktykowaniu lektury i praktykach czytania
Аннотация
Artykuł jest recenzją dwóch monografii: Praktyki czytania. Ponowoczesna interpretacja a szkoła Grażyny Tomaszewskiej i Praktykowanie lektury Dariusza Szczukowskiego, wydanych w 2019 roku. Autorzy są profesorami Uniwersytetu Gdańskiego. W swych publikacjach wychodzą naprzeciw oczekiwaniom współczesnej szkoły oraz proponują inspirujące dla nauczycieli i uczniów sposoby pracy z tekstami literackimi, które pozwalają otworzyć się na wielowymiarowość odczytań lekturowych.
Ключевые слова
Полный текст:
PDF (Język Polski)Литература
Jędrychowska, M. (2010). Przedmowa. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia, vol. 71, [3]–[7].
Kwiatkowska-Ratajczak, M. (2011). Wstęp. W: M. Kwiatkowska-Ratajczak (red.), Innowacje i metody. T. 1: W kręgu teorii i praktyki (s. 7–9). Poznań: Wydawnictwo Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza.
Morawska, I. (2018). Jak znajdować klucze do lektur szkolnych? Refleksje inspirowane nową „Podstawą programową” (i nie tylko). Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia at Didacticam Litterarum Polonarum et Linguae Polonae Pertinentia, vol. 9(259), 124–139.
Pomirska, Z. (2019). Wiwat polonista konstruktywista! W: K. Maciejak, M. Trysińska (red.), Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Między schematem a kreatywnością (s. 69–83). Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego.
Szczukowski, D. (2019). Praktykowanie lektury. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
Tomaszewska, G. (2019). Praktyki czytania. Ponowoczesna interpretacja a szkoła. Gdańsk: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/en.2022.7.283-290
Date of publication: 2022-12-28 15:44:15
Date of submission: 2022-03-14 13:21:07
статистика
показатели
Ссылки
- На текущий момент ссылки отсутствуют.
(c) 2022 Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova
Это произведение доступно по лицензии Creative Commons «Attribution» («Атрибуция») 4.0 Всемирная.