Problemy edukacyjne nastolatków podczas zdalnego nauczania
Streszczenie w języku polskim
Artykuł powstał na podstawie doświadczeń nauczania na odległość w drugim półroczu roku szkolnego 2019/2020. Autorka skupia się na perspektywie uczniów i zwraca uwagę, że dylematy edukacyjne młodzieży w porównaniu z nauczaniem tradycyjnym nie tyle się zmieniły, ile się wyostrzyły. Aby zrozumieć różne postawy uczniowskie w czasie zdalnej nauki, należy poznać ich przyczyny, dlatego autorka przeprowadziła analizę warunków do nauki, umiejętności zarządzania czasem przez uczniów oraz wpływ technologii na zdrowie i rozwój społeczny swoich uczniów.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
LITERATURA
Black, P., Harrison, Ch., Lee, C., Marshall, B., Wiliam, D. (2006). Jak oceniać, aby uczyć? Warszawa: Centrum Edukacji Obywatelskiej.
Janus-Sitarz, A. (2009). Przyjemność i odpowiedzialność w lekturze. O praktykach czytania literatury w szkole. Konstatacje, oceny, propozycje. Kraków: Universitas.
Janus-Sitarz, A., Nowak, E. (2012). Praca domowa ucznia a indywidualizacja nauczania. W: A. Janus-Sitarz (red.), Doskonalenie warsztatu nauczyciela polonisty (s. 121–141). Kraków: Universitas.
Świtała, S.W. (2018). „Oswajanie” nowych technologii na lekcjach języka polskiego. Polonistyka. Innowacje, nr 7, 153–164.
NETOGRAFIA
Jiang, M. (2020). The reason Zoom calls drain your energy. Pobrane z: www.bbc.com/worklife/article/20200421-why-zoom-video-chats-are-so-exhausting [dostęp: 30.07.2020].
Sklar, J. (2020). Zoom fatigue is taxing the brain. Here’s why that happens. Pobrane z: www.nationalgeographic.com/science/2020/04/coronavirus-zoom-fatigue-is-taxing-the-brain-here-is-why-that-happens [dostęp: 30.07.2020].
www1: Edukacja zdalna w czasie pandemii. Pobrane z: https://centrumcyfrowe.pl/edukacja-zdalna [dostęp: 27.07.2020].
www2: The Psychology Behind ‘Zoom Fatigue’ Explained. Pobrane z: www.psychreg.org/zoom-fatigue [dostęp: 30.07.2020].
www3: Zdalne nauczanie a adaptacja do warunków społecznych w czasie epidemii koronawirusa. Pobrane z: https://zdalnenauczanie.org [dostęp: 30.07.2020].
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/en.2021.6.27-41
Data publikacji: 2021-09-22 09:55:10
Data złożenia artykułu: 2020-07-31 15:19:40
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2021 Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.