Between wisdom and ordinariness of geographical education. British case
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Język Polski)References
Bauman Z., 1996, Socjologia, Wyd. Zysk i S-ka, Poznań.
Bernstein B., 1990, Odtwarzanie kultury, PIW, Warszawa.
Bourdieu P., Passeron J.C., 1990, Reprodukcja. Elementy teorii systemu nauczania, PWN, Warszawa.
Chalmers A., 1993, Czym jest to, co zwiemy nauką? : rozważania o naturze, statusie i metodach nauki : wprowadzenie do współczesnej filozofii nauki, Wyd. Siedmioróg, Wrocław.
Csikszentmihalyi M., Rathunde K., 1990, Psychology of wisdom: evolutionary interpretation, [w:] Sternberg R. (red.), Wisdom: Its Nature, Origins, and Development, Cambridge University Press.
Hołówka T., 1986, Myślenie potoczne. Heterogeniczność zdrowego rozsądku, PIW, Warszawa.
Klus-Stańska D., 2010, Dydaktyka wobec chaosu pojęć i znaczeń, Wydawnictwo Akademickie ŻAK, Warszawa.
Kohlberg L., Mayer R., 2000, Rozwój jako cel wychowania, [w:] Z. Kwieciński (red.), Alternatywy myślenia o edukacji, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa.
Lambert D., 2014, Subject teachers in knowledge-led schools, [w:] Young M., Lambert D., Roberts C., Roberts M., Knowledge and the Future School, Bloomsburry Academic, London.
Ledzińska M., Czerniawska E., 2011, Psychologia kształcenia. Ujęcie poznawcze, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa.
Morgan J., 2011, Teaching Secondary Geography as if the Planet Matters, Routledge, London.
Morgan J., 2013, What do we mean by thinking geographically?, [w:] Lambert D., Jones M., Debates in Geography Education, Routledge, London and New York.
Standish A., 2002, Constructing a value map, http://www.spiked-online.com/newsite/author/Alex%20Standish/P20, 12 November 2002, data pobrania: 20.05. 2008.
Sternberg J. R., 1990, Understanding wisdom, [w:] Sternberg R. (red.), Wisdom: Its Nature, Origins, and Development, Cambridge University Press.
Sternberg J. R., 2005, Foolishness, [w:] Sternberg R. (red.), Wisdom: Its Nature, Origins, and Development, Cambridge University Press.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/b.2016.71.2.181
Date of publication: 2017-08-10 10:30:12
Date of submission: 2015-11-07 21:43:14
Statistics
Indicators
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2017 Teresa Jadwiga Sadoń-Osowiecka
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.