Migracje czy pojęciowe wywłaszczenie? The Cognitive Humanities: Embodied Mind in Literature and Culture
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Clark Andy, Chalmers David (2002), The Extended Mind, [w:] Philosophy of Mind: Classical and Contemporary Readings, eds. D. Chalmers, Oxford, s. 643–651.
Clark Andy (2003), Natural-Born Cyborgs. Mind, Technologies, and The Future of Human Intelligence, Oxford.
Gallagher Shaun (2011), Interpretations of embodied cognition, [w:] The Implications of Embodiment: Cognition and Communication, eds. W. Tschacher, C. Bergomi, Exeter, s. 59–70.
Garratt Peter (ed.) (2016), The Cognitive Humanities: Embodied Mind in Literature and Culture, London.
Kukkonen Karin (2014), Bayesian Narrative: Probability, Plot and the shape of the Fictional World, „Anglia: Journal of English Philology”, vol. 132, s. 720–739.
Lakoff George, Johnson Mark (2003), Metaphors we live by, London.
Nycz Ryszard (2017), Nowa humanistyka w Polsce: kilka bardzo subiektywnych obserwacji, koniektur, refutacji, „Teksty Drugie”, nr 1, s. 18–40.
Ong Walter (1982), Orality to Literacy: The Technologizing of The World, London.
Samson Will, Wormold Thomas (2015), On the Neuro-Turn in the Humanities: Naturalism, Hyper-Empiricism, and Understanding, „Chiasma: A Site for Thought”, vol. 2, s. 30.
Zunshine Lisa (2010), What Is Cognitive Cultural Studies?, [w:] Introduction to Cognitive Cultural Studies, ed. L. Zunshine, Baltimore, s. 1–33.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/ah.2018.9.237-242
Data publikacji: 2019-09-12 20:05:30
Data złożenia artykułu: 2018-10-31 20:02:06
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2019 Bartosz Hamarowski
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.